Tuesday, September 1, 2015



ترور ۴ تن از سازماندهندگان تظاهرات «مبارزه با فساد» در عراق توسط شبه نظاميان وابسته به رژيم ايران

#بگونه: حضور قاسم سليماني در عراق بي دليل نيست. او براي نجات مالكي رفته است و ترور جنايتكارانه سازماندهندگان تظاهرات هاي مردمي در عراق توسط شبه نظاميان وابسته به رژيم ايران از اقدامات قاسم سليماني است. سایت‌های «جی بی سی نیوز» و «هیئت علمای مسلمين عراق» اعلام كردند كه ۴ تن از سازماندهندگان تظاهرات «م
بارزه با فساد» در بغداد، ناصریه و بصره، توسط «افراد ناشناس» ترور شده‌اند.
بنا بر این گزارش‌ها، خالد العکیلی، فعال مدنی و وبلاگ نویس عراقی، از برجسته‌ترین سازماندهان تظاهرات بغداد، یکشنبه ۳۰ اوت روبروی منزلش در پایتخت عراق ترور شد.
مثلم الرکابی و ولید سعید الطائی دو تن از برگزار کنندگان تظاهرات ناصریه، به ضرب گلوله "افراد ناشناس" در همین روز ترور شدند.
بمبی نیز در خودروی صباح الکرموشی از روحانیون شیعی عضو کمیته سازماندهی تظاهرات بصره منفجر شد و او را بر اثر شدت جراحات وارده از پای در آورد.
گفتني است كه یان کوبیس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نسبت به حضور شبه‌نظامیانی که زندگی تظاهر کنندگان را تهدید می‌کنند؛ هشدار داد و خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن آنان شد.
به گزارش تلویزیون البغدادیه یان کوبیس گفت: گزارشهایی که به دست وی رسیده حاکی از حضور شبه‌نظامیانی است که اقدام به ترساندن تظاهر کنندگان و روزنامه‌نگاران و تعدی به آنها می‌کنند و آنها را تهدید به قتل می‌کنند.
به گزارش البغدادیه یان کوبیس تصریح کرد این گزارشها نگران‌کننده است و مقامات دولت عراق باید همه کسانی را که تلاش می‌کنند تظاهرات مسالمت‌آمیز را از مسیر خود منحرف کنند و مانع کار روزنامه‌نگاران و انجام وظایف‌شان می‌شوند مورد پیگرد قرار دهند.

#ایران #عراق #ترور #افراد_ناشناس #بغداد #بصره

No comments:

Post a Comment