Friday, September 18, 2015



ابراز پشیمانی «لوندستات» از اعطای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما 

#بگونه: شش سال پیش درست در زمانی که هنوز کمتر از ده ماه از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا می گذشت «لوندستات» دبیر کل کمیته جایزه «صلح نوبل» این جایزه را به باراک اوباما اهدا کرد.
این در حالیست که «لوندستات» دبیر کل سابق کمیته جایزه «صلح نوبل» در حال حاضر از اعطای این جایزه در سال 2009 به رئیس جمهور آمریکا ابراز تأسف می کند.
به گزارش خبرگزاری «فلسطین الیوم»، لوندوستات در خاطرات خود با بیان اینکه موضوع اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما در سال 2009 در حد انتظار نبود، تاکید کرد که کمیته جایزه صلح نوبل در آن زمان معتقد بود که اعطای این جایزه به اوباما، عاملی برای تقویت عملکرد اوباما خواهد شد.
بر اساس این گزارش، تصمیم کمیته جایزه صلح نوبل در اعطای جایزه 2009 به اوباما با انتقاداتی در داخل آمریکا روبر شد و بسیاری از آمریکایی‌ها اعلام کردند که اوباما عملکرد تاثیرگذاری نداشته تا شایستگی دریافت این جایزه را داشته باشد.
این گزارش حاکی است که اوباما خود نیز گفته که از تصمیم اعطای جایزه نوبل به وی غافلگیر شده و حتی برخی از طرفدارانش معتقدند بود که شاید اشتباهی رخ داده باشد.
«گیر لوندستات» که تا سال ۲۰۱۴ مدیر کمیته نروژی نوبل بود با انتشار کتاب خاطراتش تاکید کرد که اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس‌جمهور آمریکایی به هدف و امیدواری که اعضای این کمیته از اعطای این جایزه داشتند، محقق نشد.
وی در کتابی با عنوان «دبیر صلح: ۲۵ سال با جایزه نوبل» درباره تصمیم اعطای جایزه صلح نوبل به باراک اوباما تاکید کرد که او از زمان بحثها درباره اعطای آن به رئیس‌جمهور تازه منتخب آمریکا تردیدهای خود را مطرح کرده بود و درباره این تردیدها تا سال ۲۰۱۴ هم این موارد را مطرح کرده بود.
این در حالیست که در دوسال پیش هم دهها هزار نفر در یک تومار اینترنتی خواهان پس گرفتن این جایزه از باراک اوباما شده بودند.

#باراک_اوباما #جایزه_صلح_نوبل #اعتراض #اینترنت

No comments:

Post a Comment