Saturday, September 26, 2015



تقلب سازمان حج با بالا کشیدن حدود 22 میلیارد تومان از دیه حادثه دیدگان زائران حج

#بگونه: در حالیکه پس از روی کار آمدن جنایتکاران آخوندی و بویژه پس از پایان جنگ، بزور زهری که به کام خمینی جنایتکار ریخته شد، آخوندها و دنبالچه های دزدشان بجای رسیدن به امور فاجعه انگیز داخلی کشور، از قبیل راه اندازی بیمارستان و مدرسه و جاده سازی و غیره و نیز در راستای صدور بحران در منطقه، بازار باز شدن انواع آژانس های حج و عمره زیارتی در شهرهای مختلف ایران داغ شد.
در خبرهای چند روز پیش نیز آمده بود که خامنه ای بار دیگر بر خلاف هشدار دولت عربستان فتوای برائت از مشرکین را در حین اجرای مراسم حج صادر کرده است و اگرچه اینبار شاهد برخورد تندی از سوی دولت عربستان با برهم زنندگان قوانین کشور عربستان نبودیم اما اینبار شکل گیری دو حادثه ناگوار در فاصله کمی از هم برای حجاج فاجعه آفرین شد.
اما در همین راستا از فاجعه منا و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی، پیرامون دیه‌ی آسیب دیدگان بحث‌هایی بوجود آمده است که قطعا زندگی خانواده بازماندگان را تحت شعاع قرار خواهد داد. چراکه بر اساس قرار داد بیمه عمر و زندگی منعقد شده بین بیمه ایران و سازمان حج، سقف غرامت پرداختی ۵۵ میلیون تومان است. این در حالی است که سازمان حج می‌توانست در بیمه خریداری شده درخواست دیه کامل را بدهد.
یک منبع آگاه در بیمه ایران ضمن تایید این موضوع که سازمان حج تقاضای غرامت ۵۵ میلیون تومانی را کرده است و این بیمه آمادگی پرداخت غرامت بالاتری را نیز داشت گفت: در حال حاضر ریسک بیمه حجاج محقق شده است و بیمه ایران با زیان ۲۰۰ درصدی مواجه شده است. وی تاکید کرد: در این زمینه بیمه ایران تنها به درخواست متقاضی بیمه صادر کرده است و هیچ نقشی در تعیین میزان غرامت نداشته است.
به گزارش نظر، مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران از جبران غرامت فوت و هزینه‌های درمانی حادثه دیدگان حج امسال خبر داد و گفت: غرامت فوت جان باختگان در مجموع ۵۵ میلیون تومان است که به محض تکمیل پرونده فوت شدگان در وجه بازماندگان پرداخت خواهد شد.
این در حالی است که دیه هر فرد کشته شده در ماه حرام براساس قوانین بیمه ۲۲۰میلیون تومان است. بر این اساس، دیه ۱۳۴ ایرانی کشته شده در این حادثه بعلاوه کشته شدگان حوادث دیگری که در حج واجب امسال واقع شد، جمعا حدود ۳۰میلیارد تومان خواهد بود.
اما با احتساب رقم ۵۵ میلیون تومانی برای پرداخت دیه حجاج کشته شده، تنها حدود ۷.۵میلیارد تومان به حجاج جان باخته پرداخت خواهد شد. به این اعتبار بازماندگان حجاج جمعا ۲۲میلیارد تومان کمتر از رقم دیه انسان در ماه حرام دریافت می‌کنند. گفتنی است که همه حجاج کشته شده در فاجعه منا «مرد» بوده اند.
این درحالی است که در مورد مجروحان این حادثه، مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران پیرامون میزان پرداخت غرامت درمانی حادثه دیدگان نیز تصریح کرده است: طبق توافق هزینه‌های درمانی تا سقف ۱۵ میلیون تومان از طریق این مجموعه قابل پرداخت و این مهم نیز اجرایی شده است.
با این حساب اگر زائری دچار نقص عضو شده باشد، حتی نیمی از دیه خود را دریافت نخواهد کرد. با این حال تعداد مصدومان این حوادث بیش از ۱۲۰ نفر است که از این رقم مشخص نیست چه تعدادی مشمول دریافت دیه هستند؟

No comments:

Post a Comment