Saturday, September 19, 2015





تجمع اعتراضی جوانان خشمگین بندر سیراف پس از خاکسپاری پیکر یک کارگرجوان جان باخته شهرداری درحین کار


تجمع اعتراضی جوانان خشمگین بندر سیراف پس از خاکسپاری پیکر یک کارگرجوان جان باخته شهرداری درحین کار
#بگونه: در پی درگذشت امجدی کارگر جوان شهرداری بندر سیراف به دلیل برق گرفتگی و کمبود امکانات پزشکی در محل درمانگاه این شهر، بعد از ظهر روز ٢٣ شهریور پس از خاکسپاری نامبرده، جمعی از جوانان سیرافی در اعتراض به کمبود شدید امکانات برای درمانگاه، در درمانگاه بندر سیراف تجمع کردند. در این تجمع جوانان معترض موضوع فقدان و کمبود برخی امکانات را مطرح نمودند. علاوه بر کمبود شدید امکانات درمانی، موضوع شبانه روزی نبودن درمانگاه نیز از جمله اعتراضات و گلایه های سیرافی ها بود. زیر فشار این حرکت اعتراضی مردم جلسه ای بین شهردار و شورای رژیم و همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بر پا شد و طی صورت جلسه ای که به امضا رسید، آنها متعهد شدند ظرف مدت یکماه یعنی تا پایان مهر ماه، درمانگاه بندر سیراف شبانه روزی گردد و همچنین حداقل وسایل پزشکی و نیروی انسانی مورد نیاز جهت شبانه روزی شدن درمانگاه مهیا گردد. طی این صورتجلسه قرار شد، شورا و شهرداری، مبلغی در حدود پنجاه میلیون تومان بابت خرید وسایل پزشکی در اختیار درمانگاه قرار دهد. از طرفی دیگر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز متعهد شد تا درمانگاه سیراف را ظرف مدت یک ماه آینده با اضافه کردن یک پزشک و یک تکنسین، به درمانگاه شبانه روزی تغییر دهد؛ آمبولانس درمانگاه نیز تجهیز شود.
بخشی از درخواست مردم معترض سیراف به شرح زیر است:
۱- تعداد کافی پزشک با تجربه جهت شبانه روزی شدن درمانگاه ( جهت شیفت شب و شیفت روز )
۲- تعداد نیروی کافی جهت کار در دو شیفت ( نیروهای شامل حسابدار، خدمات، راننده آمبولانس ، نگهبان ، پرستاران، داروخانه و … طبق چارت فعلی درمانگاه ، جهت شیفت شب نیز نیروی کافی بکار گیری گردد)
۳- مجهز کردن اورژانس درمانگاه به دستگاه های پزشکی از قبیل دستگاه تنفس، دستگاه ساکشن، دستگاه شوک و سایر دستگاه های پزشکی که برای یک واحد اورژانس ضروری است.
۴- ) تجهیز وسایل پزشکی برای آمبولانس درمانگاه و همچنین سرویس موتوری آمبولانس که قدرت جابجا شدن لااقل خودش داشته باشد!
بطور واقعی محیط های کار قربانگاه کارگران شده است. صاحبان سرمایه بخاط سودجویی بیشتر از هزینه کردن برای تامین ایمنی کارگران سر باز میزنند و عاملان اصلی این کشتار هستند. باید مثل جوانان معترض سیراف هر جا که کارگران قربانی سودجویی کارفرمایان میشوند ، دست به اعتراض زد و اجازه نداد که این جنایات تکرار شود و نه تنها این بلکه باید در تمام محیط های کار کارگران با تعیین نمایندگانی از میان خود ایمنی محیط کارشان را در کنترل دائم خود داشته باشند و هر جا که موردی دیده شد که ایمنی آنها را نقض میکند، خواهان رفع فوری آن گردند.

#ایران #کارگران #بندر_سیراف #جوانان

No comments:

Post a Comment