Monday, September 21, 2015



«مجلس خبرگان» يا تابوت پا به گورها ! 

#بگونه: مجلس خبرگان یا بعبارتی بهتر "مجلس خفتگان" که گویی یکی از شرایط اصلی عضویت در آن زایل بودن عقل و هوش و قدرت فکری و جسمانی است ، بتازگی وارد دور جدید انتخابات خود می شود.
این در حالیست که در هشت سال گذشته ۱۶ عضو مجلس خبرگان رژیم بجای پرداختن به کارهای دستور داده شده بیشتر در حال چرت زدن و سر و کله زدن با جناب عزراییل بوده اند و در همین راستا با دادن 16 
تلفات در 8 سال گذشته با مرگ آخرین دایناسور بنام آخوند ابوالقاسم خزعلی در سن 90 سالگی، بنظر می رسد در حال واگذار کردن بازی مرگ و زندگی به نفع عزراییل و مردم ستمدیده ایران هستند.
در همین حال وضعیت سلامتی علی خامنه ای نیز در کانون توجه قرار گرفته است و این موضوع باعث گردیده تا رسانه ها و مردم به میانگین سنی این تیم تشکیل شده از پیر و پاتالهای پا بگور نظام بیش از گذشته توجه کنند.
لازم به ذکر است که اولین مجلس خبرگان رژیم در ایران در سال ۱۳۶۲ تشکیل شد. این مجلس در اولین و دومین دوره خود ۸۲ و ۸۳ عضو داشت. در دو دوره اخیر اما تعداد این دایناسورها به ۸۶ نفر افزایش یافته است.
اعضای این مجلس ارتجاع برای دوره‌های هشت ساله انتخاب می‌شوند. در طول چهار دوره گذشته تنها ۹۲ نفر بر کرسی‌های این مجلس تکیه زده‌اند و بنظر می‌رسد بیشتر تغییرات نیز در پی مرگ دایناسورهای این مجلس صورت گرفته است.
مجلس خبرگان رژیم در حال حاضر و پس از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای ۷۰ عضو دارد. ۱۶ عضو آن بر اثر کهولت سن درگذشتند. دو کرسی نیز در پی ابطال انتخابات بدون نماینده مانده است.
آخوند علی مشکینی رئیس ۸۶ ساله این مجلس اولین نفری بود که در سال ۱۳۸۶ درگذشت. مشکینی از زمان تشکیل این مجلس ریاست آن را بر عهده داشت. پس از آن آخوند هاشمی رفسنجانی در ۷۳ سالگی ریاست مجلس را بر عهده گرفت. او که در حال حاضر ۸۱ سال دارد و همچنان عضو مجلس خبرگان است.
سه سال بعد در اسفند ۱۳۸۹ آخوند محمدرضا مهدوی کنی در سن ۷۹ سالگی به ریاست مجلس رسید، در حالیکه به سختی می‌توانست در جلسات آن شرکت کند و سرانجام در سال ۱۳۹۱ در سن ۸۳ سالگی به درک واصل گردید.
ریاست مجلس این بار به محمد یزدی رسید. او که ۸۲ سال دارد، با ضعف جسمانی روبرو است و به همین علت در سال ۱۳۸۸ نیز از این مجلس استعفا داده بود که با آن موافقت نشد.
در مجلس خبرگان فعلی، محمود هاشمی شاهرودی با ۶۷ سال سن نائب رییس اول و محمدعلی موحدی کرمانی با ۸۴ سال سن نائب رئیس دوم هستند.
از ۷۰ عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری، ۲۴ نفر بالای ۸۰ سال و به همین تعداد نیز بالای ۷۰ سال هستند. جوانترین عضو این مجلس حسن نمازی ۴۰ ساله بود که در آخرین جلسه این مجلس به دلیل همنشینی با مرده های متحرک استعفا کرد.
قرار است انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رژیم در اسفندماه ۱۳۹۴ برگزار شود.
صلاحیت کسانی که بخواهند برای انتخابات مجلس خبرگان رژیم نامزد شوند، باید به تایید فقهای شورای نگهبان رژیم برسد که خودشان نیز در انتخابات خبرگان نامزد هستند. آخوند احمد جنتی ۸۸ ساله دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری است.
در حال حاضر اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رژیم که باید بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی نظارت کنند، نمایندگان منسوب خامنه‌ای در نهادهای مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی هستند.

#ایران #مجلس #اقتصاد #آخوند #نمایندگان #سیاست #مردم

No comments:

Post a Comment