Saturday, September 26, 2015



تسخیر بیش از 30پایگاه نظامی در حومه دمشق و هلاکت سرتیپ محمدعلی زعتر از افسران گارد جمهوری رژیم اسد
*******************************************
#بگونه: رزمندگان سوریه در حومه دمشق ضربات جدی به رژیم اسد وارد کردند.
تلویزیون اورینت به‌نقل از رزمندگان اعلام کرد: بیش از 30 پایگاه نظامی در غوطه در حومه دمشق و در منطقه غربی قلمون را به‌طور کامل به تصرف خود درآورده‌اند. در صدر این پایگاهها، مرکز فرماندهی ستاد نیروهای احتیاط است که رژیم اسد از آنجا فرماندهی عملیات در ارتفاعات این منطقه در حومه دمشق را انجام می‌داد. علاوه بر آن رزمندگان بر اتوبان بین‌المللی حمص - دمشق مسلط شدند.

رزمندگان این روزها به پیروزیهای مستمر خود ادامه می‌دهد. جدیدترین پیروزی رزمندگان، تسلط بر چندین پایگاه در ارتفاعات ابوزید در نزدیکی حرستا است که بعد از درگیریهایی که به کشته شدن 7تن از نظامیان اسد و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد، حاصل شده است.
علاوه بر آن رزمندگان چندین خودرو دشمن را به غنیمت گرفتند و یک نفربر زرهی بی.ام.پی را منهدم کردند
.
همزمان رسانه‌ها و مطبوعات وابسته به رژیم اسد از کشته شدن سرتیپ ستاد محمدعلی زعتر خبر دادند. رزمندگان گفتند سرتیپ محمدعلی زعتر از افسران گارد جمهوری و یکی از فرماندهان رژیم اسد در شهرک اسد بود که توسط رزمندگان تک تیرانداز در حرستا به هلاکت رسید. 
رزمندگان برای این عملیات نزدیک به یک و نیم سال آماده‌سازی کرده بودند.

در همین راستا رزمندگان به جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی مواضع و همچنین کندن تونل و آموزش هزاران رزمنده برای نبرد در مناطق ناهموار و سنگلاخی اقدام کردند. هدف از این عملیات، به شکست کشاندن طرح تغییر بافت اجتماعی منطقه است که رژیم ایران و روسیه آن را در سوریه به پیش می‌برند.

شمال غربی دمشق و به‌طور خاص شهر زبدانی نیز هم‌چنان صحنه درگیریهای شدید بودند. رزمندگان موفق شدند پایگاه عاصف شوکت که محل اصلی تمرکز شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان و نظامیان اسد در مسیر مواصلاتی بین شهرستان مضایا و زبدانی بود تصرف کنند. در جریان این درگیری دهها تن از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.
#سوریه #ضربه #هلاکت #اسد #رزمندگان

No comments:

Post a Comment