Thursday, September 17, 2015



پیامهای تسلیت و همدردی بمناسبت شهادت شاهرخ زمانی‌ در زندان گوهردشت کرج و قدردانی خانواده مربوطه

#بگونه: خبر شهادت غافلگیرانه شاهرخ زمانی‌ صدای انفجاری بود که بجای تفرق، همه را بهم پیوند داد و نفرت بی‌ حد و حصر انسان و انسانیت را نسبت به رژیم ولایت فقیه از یکسو و از سوی دیگر همبستگی‌ و عشق وافر به یار وفادار و پیشتاز فداکار که اینک خونش پرچمی‌ برای تشکل‌های کارگری شده را به نمایش گذاشته است. 

*******************************************
پیام تسلیت انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) 
هرگز از مرگ نهراسيده ام
اگر چه دستانش از ابتذال شكننده تربود …
شاهرخ زمانی عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری و عضو هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش ساختمان و حامی و پیشتبان قاطع خواست های صنفی معلمان ایران بود که از ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ در زندان به سر می برد و مدتی طولانی در اعتراض به شرایط نامطلوب زندان، اعتصاب غذا کرده بود.
انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) این مرگ تلخ را به خانواده ایشان و تمامی فعالان صنفی و کارگری ایران تسلیت می گوید.
*************************************************************************
بیانیه زندانی سیاسی علی معزی در رابطه با مرگ مشکوک زنده یاد شاهرخ زمانی
زندانی سیاسی دهه ۶۰، علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی که اکنون در زندان مرکزی کرج محبوس است، بمناسبت جان باختن زندانی سیاسی، شاهرخ زمانی بیانیه‌ ای بشرح زیر صادر کرده است:
اعدام، کشتار، ترور، تهدید و قتل مخالفان نظام جور و جنایت بطور رسمی و غیررسمی، آشکارا و مخفیانه ادامه دارد. علاوه بر فوت‌هایی که در اثر عدم رسیدگی پزشکی در زندانها علیه زندانیان سیاسی در مواردی هم‌چون محسن دگمه‌چی، هدی صابر پیش آمده در سالهای اخیر بخصوص در بند سیاسی زندان گوهردشت کرج با مرگهای مشکوکی همچون امیر حسین حشمت ساران، منصور رادپور و افشین اسانلو روبرو شده ایم.
مورد جدید مرگ ناگهانی و مشکوک فعال کارگری و زندانی سیاسی، شاهرخ زمانی در روز یکشنبه ۲۲ شهریور، در بند سیاسی زندان گوهردشت کرج واقع شده است. 
از آنجا که گفته شده نامبرده قبلاً مورد تهدید واقع شده، موارد مذکور نگرانی مردم و بستگان زندانیان سیاسی را از بابت عدم امنیت جانی این زندانیان فراهم ساخته است.
اینجانب ضمن اعلام تأسف عمیق و همدردی با بستگان ایشان خواهان پیگیری فوری و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی جهت رسیدگی و جلوگیری از وقایع مشابه احتمالی می‌باشم. 
***************************************************************
نامه تسلیت سعید عابدینی به خانواده شاهرخ زمانی از زندان گوهردشت کرج؛ 
متولد می شویم تا بمیریم
کلام خداوند به ما می گوید: "مرده متولد می شویم تا زنده بمیریم"!
برای بسیاری از ما "مرگ" به معنای "جدایی" است اما این تولد ماست که آغاز "جدایی" ما از خداوند است. در گمان پیوند دوباره با خالق. خداوند در جهان هستی بیشتر از هر چیزی مشتاق مشارکت صمیمانه و دو طرفه با ماست.
****************************************************************
پیام تشکر خانواده شاهرخ زمانی از شرکت کنندگان در مراسم ۲۴ شهریور ۹۴
با درود به جان باختگان راه آزادی!
ما شاهرخ عزیزمان را از دست داده ایم و در حال حاضر روزهای سختی را پشت سر میگذرانیم، اما حضور چشمگیر کارگران، دانشجویان و انسانهای شریف در مراسم تشیع پیکر شاهرخ، مرهمی بر دردهایمان بوده، لذا ما بدینوسیله از همه کسانی که به هر نحوی ( با حضور خود، با تماس تلفنی یا ارسال پیام و یا اعلام دفاع و حمایت در شبکه های اجتماعی و ….) در این روزهای سخت ما را همراهی کرده اند، به ویژه از اعضای تشکلهای مستقل کارگری کمال تشکر و قدردانی را داریم.
و بدون شک می دانیم در آینده نیز ما را تنها نخواهند گذاشت و انتظار داریم با فداکاری و صلابت راه شاهرخ را ادامه دهند...

No comments:

Post a Comment