Saturday, September 26, 2015



شکایت ایزدیان از داعش به اتهام نسل کشی و برده داری در دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه

#بگونه: پس از سکوت طولانی جامعه بین المللی در دست باز دادن به جنایتکارانی همچون خامنه ای و بشار اسد در منطقه خاورمیانه و در این راستا باز شدن میدانی برای گروه واپسگرا و ضد زن و جنگ طلبی بنام داعش، از زمان شکل گیری این گروه ضد بشری شاهد وقوع جنایتهایی بودیم که دنیا را لرزاند. در همین رابطه زنان و دختران ایزیدی که 
یکی از اصلی ترین قربانیان گروه موسوم به داعش به حساب می آیند به شکل دو گروه ایزیدی با تسلیم شکایتی به دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه هلند خواستار بررسی پرونده گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش به اتهام «نسل‌کشی» و «برده‌داری جنسی» در این دیوان شدند.
این دو گروه ایزیدی که از حمایت دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق برخوردارند، در شکایت خود گفته‌اند که گروه حکومت اسلامی یا داعش «بطور سیستماتیک جنایاتی مانند نسل‌کشی مرتکب شده و این جنایات قابل بررسی در دیوان کیفری بین‌المللی است.»
به گزارش روز جمعه، سوم مهر، رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، این شکایت شامل شرحی از اعدام بیش از ۷۰۰ مرد ایزیدی، قتل بیماران و افراد مسن، تجاوز و به بردگی بردن هزاران زن و ربودن کودکان آنها و وادار کردن‌شان به تغییر دین به اسلام و جنگیدن برای حکومت اسلامی است.
گروه حکومت اسلامی یا داعش در تابستان گذشته موفق شد شهر‌ها و روستاهای محل سکونت مردم ایزیدی در شمال عراق را به تصرف خود درآورد.
داعش در آن هنگام اعلام کرد که رفتارش با این گروه بر اساس آموزه‌های دین اسلام و اصول قرآنی است.
آیین ایزدی یک آیین کهن خاورمیانه است که باور‌ها و اصول آن اغلب از آیین‌های باستانی ایرانی و ترکیبی از ادیان ابراهیمی و دیگر آیین‌های کهن منطقه تشکیل شده است.

#ایزدییان #دادگاه_لاهه #نسل_کشی #داعش #برده_داری

No comments:

Post a Comment