Wednesday, September 23, 2015



اعتراض به حضور آخوند حسن روحانی در نیویورک با نقاشی های دیواری

#بگونه: فعالان حقوق بشر در ایران همزمان با اجلاس عمومی سازمان ملل، در راستای اعتراض به نقض مکرر حقوق بشر در ایران با داشتن کارنامه سیاه و آلوده بخون حسن روحانی با اعدام بیش از دو هزار زن و مرد ایرانی که تنها از زمان روی کار آمدن این آخوند شیاد و جنایتکارانجام شده ، کارزاری را برای جلب توجه مردم به نقض فاحش حقوق بشر در ایران با کشیدن نقاشی‌های دیواری بزرگی در خیابان‌های نیویورک راه انداخته اند. این فعالان همچنین امیدوارند تا توجه دیپلمات‌ها را نیز با این تصاویر جلب کنند.
به گزارش آسوشیتدپرس، در این نمایشگاه نقاشی‌های دیواری با مضامین حقوق بشر و شعارهایی در محکومیت نقض حقوق بشر بر دیوارهای نیویورک و نیوجرسی، در مسیر رفت‌وآمد دیپلمات‌ها برای شرکت در اجلاس، نقش خواهد بست.
لازم بیادآوری است که درحال حاضر بیش از ۳۰ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان‌های ایران بسر می‌برند. بنا به آخرین گزارش سازمان "گزارشگران بدون مرز"، ایران بعد از چین دومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان محسوب می‌شود.
در یکی از تصاویر نقش‌بسته بر دیوارهای نیویورک نیز آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق کودکان که بدلیل کشیدن نقاشی‌ای انتقادی به ۱۲ سال حبس محکوم شد، تصویر شده است. در این اثر فرقدانی بدون دهان تصویر شده است تا نشانه‌ای از سانسور و سرکوب منتقدان در ایران باشد.
#ایران #حقوق_بشر #اعدام #اجلاس #نیویورک

No comments:

Post a Comment