Friday, September 18, 2015


ثبت ازدواج حدود ۱۰۰۰دختر زیر ۱۴سال در قزوین

#بگونه: در حکومت زن ستیز آخوندی که به زن همواره نگاهی غیر انسانی و کالایی دارد، در گفتگویی که مدیر کل ثبت احوال رژیم در استان قزوین با سایت حکومتی تابناک انجام داده، وی به آمار تکاندهنده ازدواج حدود 1000 دختر زیر سن اعتراف کرده است. 
مدیر کل ثبت احوال رژیم در استان قزوین گفت: سال گذشته در قزوین بیش از ۹۲۰ دختر در گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال ازدواج کرده اند.
در همین رابطه محمد صدرا آراسته افزود: البته در این مدت ازدواج ۱ دختر زیر ۱۰ سال نیز به ثبت رسیده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر بشیترین آمار ازدواج در بین دختران در قزوین درگروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال است و در سال گذشته در این گروه سنی ۳ هزار و ۴۸۷ دختر در قزوین ازدواج کرده اند.
سارا بهروزی مشاور خانواده با ابراز تاسف از این آمار تکاندهنده در ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در قزوین گفت: دختران ۱۵ ساله هنوز جزو کودکان محسوب می شود و توانایی اداره یک زندگی به بهترین شکل را ندارند.
وی اضافه کرد که به لحاظ اجتماعی و روانی اغلب دختران زیر ۱۵سال آمادگی و مهارت لازم برای اداره یک زندگی مشترک را ندارند و بر همین اساس توصیه می شود آینده فرزندان خود را با یک انتخاب عجولانه از بین نبریم.
لازم به یادآوری است که سن قانونیِ ازدواج طیق قوانین ضد انسانی رژیم ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. امروزه در ایران محدودیت سنی برای ازدواج وجود ندارد و ازدواج در هر سنی ممکن است. ازدواج کودکان هم در سنت و هم در قانون رژیم ایران وجود دارد. منتها ازدواج دختر کمتر از ۱۳ ساله و پسر کمتر از ۱۵ سال «منوط است به اذن ولی به شرط مصلحت با تشخیص دادگاه صالح». ازدواج قبل از بلوغ (۹ سال قمری در دختران و ۱۵ سال قمری در پسران) توسط ولی کودک (پدر و جد پدری) انجام می‌شود.
معیارهای دادگاه‌های رژیم ایران برای صدور اجازهٔ ازدواج کودکان معمولاً شامل درخواست مشورت از پزشکی قانونی در مورد رسیدن کودک به بلوغ، و پرسیدن سوالاتی چند از دختر می‌شود. روند کار در هر دادگاه ممکن است متفاوت باشد و تشخیص دادگاه هم بشدت متاثر از عرف منطقه است.
همچنین کودک پس از رسیدن به سن بلوغ حق رد یا فسخ ازدواج را ندارد .
#ایران #کودکان #دادگاه #ازدواج #خانوده #زن_ستیزی

No comments:

Post a Comment