Monday, September 21, 2015



انتقاد مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تیم مذاکره کنندگان رژیم ایران

#بگونه: به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در تهران بسر می‌برد، در کمیسیون مجلس رژیم برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حاضر شده است و در همین راستا از تیم پیشین مذاکره کننده اتمی ایران انتقاد کرده است. آمانو با اشاره به تیم مذاکره کننده قبلی اتمی ایران، سعید جلیلی و فریدون عباسی، گفت: "روال مذاکرات در زمان جلیلی پایان نداشت و مذاکرات رو به بی نهایت بود."
به گزارش خبرگزاریهای حکومتی، آمانو در پاسخ به ادعای بعضی از نمایندگان رژیم در باره دست داشتن آژانس در ترور دانشمندان هسته ای رژیم ، ضمن رد آن گفت که چنین ادعایی قبلا نیز از سوی عباسی مطرح شده بود.
آمانو به اعضای کمیسیون برجام مجلس رژیم گفت: "شما باید سند داشته باشید و نمی شود بدون سند در باره این موضوع صحبت کرد.
آمانو در سفر خود به تهران همچنین با آخوند روحانی و جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم هم دیدار کرد.
در همین حال این خبرگزاری اضافه می کند که یوکیو آمانو «دیداری تشریفاتی» نیز از تاسیسات پارچین انجام داده است.
تاسیسات پارچین، از مراکز نظامی‌ست که گفت‌وگو در مورد نظارت بر آن و یافتن پاسخی برای فعالیت‌های انجام شده در آن، بخشی مهم و حساس از مذاکرات اتمی را در بر گرفته بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۸ مرداد ماه، گزارش داده بود که در توافقی محرمانه میان رژیم و آژانس اتمی، به تهران اجازه داده شده تا از کارشناسان خود، برای بازرسی از تاسیسات پارچین، استفاده کند.
نزدیک به یک ماه بعد، خبرگزاری رویترز گزارش داد، قرار شده در زمان نمونه‌برداری، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز همراه متخصصان رژیم حضور داشته باشند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش برای یافتن پاسخ‌هایی در مورد این احتمال است، که پیشتر برخی آزمایش‌های اتمی با اهداف نظامی در این تاسیسات صورت گرفته است.
تاسیسات_نظامی #برجام#ایران #آژانس_اتمی #آمانو #پارچین

No comments:

Post a Comment