Wednesday, September 23, 2015



هشدار به عواقب بحران پناهندگی در اروپا همراه با ارسال تجهیزات جنگی از سوی روسیه به رژیم بشار اسد

#بگونه: در حالیکه هجوم بی سابقه پناهجویان در پی جنگ چهار ساله رژیم دیکتاتوری بشار اسد به اروپا موجی از نگرانی و بحران را با خود بهمراه داشته، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز سه‌شنبه 31شهریور 1394 اعلام کرد بحران انسانی پناهجویان دارای هزینه‌های وحشتناک و غیرقابل پذیرش است.
این سازمان از کشورهای اتحادیه اروپا خواست با امکانات و تجربیات لازم به‌دنبال راه چاره برای آن باشند.
این سازمان تعداد پناهندگان اخیر به اروپا را بی‌سابقه خواند و پیش‌بینی کرد: تعداد درخواستهای پناهندگی در سال ۲۰۱۵ در کشورهای اتحادیه اروپا به یک میلیون نفر برسد.
در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی وجود شرایط جنگی در سوریه، ناامنی در لیبی و افغانستان و عراق به همراه وضعیت اقتصادی و جمعیتی در کشورهای آفریقایی و گسترش فقر و بیکاری در کشورهای بالکان غربی، عوامل اصلی افزایش مهاجران به اروپا عنوان شده است.
اما در همین راستا در حالیکه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی در پی یافتن راه حلی ریشه ای و انسانی برای پایان دادن به جنگ در سوریه هستند، خبرگزاری فرانسه به‌نقل از مقامهایی آمریکایی گزارش کرد: پهپادهای روسی مشغول مأموریت تجسسی در سوریه هستند، روسیه ۲۸ هواپیمای جنگنده را به همراه شماری هلیکوپتر و تجهیزات نظامی به سوریه فرستاده است و به این ترتیب با این اقدام، روسیه بطور مستقیم وارد جنگ داخلی سوریه خواهد شد.
روز دوشنبه ۳۰ شهریور، روزنامه روسی ’کومرسانت’ نیز نوشت: روسیه ۱۷۰۰ متخصص نظامی را در بندر طرطوس، واقع در شمال غرب سوریه، مستقر کرده است.

#سوریه #پناهجویان #پهباد #روسیه #بشار_اسد

No comments:

Post a Comment