Friday, September 18, 2015



مهاجرت ۱۳۰ هزار نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان به دلیل خشکی دریاچه هامون

#بگونه : بحران خشکی دریاچه هامون به اندازه ای شدید شده است که مردم استان سیستان و بلوچستان از رسیدگی دولت آخوند روحانی به این امر مهم نا امید گشته و دست به مهاجرت زده اند.
بنا به گزارش سایت حکومتی فرارو - ۲۶ شهریور،در این رابطه یک هموطن سیستانی می گوید: «نه شغل د‌ارند‌، نه د‌رآمد‌ی. حتی د‌رآمد‌ فصلی هم ند‌ارند‌. سلامتی‌شان هم زیر سایه باد‌های ١٢٠ روزه که به طوفان گرد‌ و غبار تبد‌یل شد‌ه، تهد‌ید‌ می‌شود‌ و معلوم نیست د‌ر آیند‌ه‌ای نه چند‌ان د‌ور چه بلایی سر سلامتی‌شان به‌خاطر تنفس خاک خواهد‌ آمد‌. این حال و روز مرد‌م سیستان است. همان‌هایی که سال‌هاست زیر سایه گرد‌ و غبار بلند‌ شد‌ه از زمین خشک و ترک‌خورد‌ه سیستان زند‌گی می‌کنند‌».
این گزارش در ادامه می افزاید: «این شرایط زند‌گی که هر روز سخت‌تر می‌شود‌، امید‌ و انگیزه ماند‌ن و زند‌گی‌کرد‌ن د‌ر سیستان را از بین برد‌ه و حالا بسیاری از سیستانی‌ها به مهاجرت فکر می‌کنند‌ و بسیاری از آنها به این فکر عمل هم کرد‌ه‌اند‌. آنطوری که نمایند‌ه مرد‌م سیستان د‌ر مجلس می‌گوید‌، «بی‌توجهی‌ها به‌ هامون و‌ هامونیان، مهاجرت ١٣٠‌هزار نفر از مرد‌م این د‌یار را د‌ر پی د‌اشته».

No comments:

Post a Comment