Saturday, September 26, 2015


استعفاي ژنرال آلن در مخالفت با سياست دورويانه اوباما دررابطه با اسد ديكتاتور خونريز سوريه

#بگونه: رسانه هاي خبري از استعفاي ژنرال جان آلن فرستاده ويژه بارك اوباما در ائتلاف بين المللي عليه داعش به دليل سياست هاي دورويانه رئيس جمهور مماشاتگر و بي اصول و پرنسيب آمريكا خبر دادند. به گزارش العربيه, استعفاي ژنرال جان آلن سوال‌ها و ابهام‌های بسیاری را مطرح کرده است و با وجود این‌که مقامات كاخ سفيد تا كنون استعفاي آلن را كه انتظار می‌رود ماه نوامبر آینده سمت خود را ترک کند علني نكرده اند, اما گمانه‌زنی‌ها در واشینگتن درباره استعفای او حول چند محور می‌گردد از جمله: «درخواست او برای کنار رفتن بشار اسد از قدرت و تشکیل هیئتی انتقالی برای مدیریت حکومت در سوریه، موافقت نکردن واشینگتن با پیشنهاد پرواز‌های اطلاع رسانی تاکتیکی و مخالفت کاخ سفید با درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه امن به منظور حمایت از غیر نظامیان در سوریه.»
بنابه اين گزارش,ژنرال آلن ترک‌ها را قانع کرده بود تا با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه اینجرلیک در حملات هوایی به مواضع گروه داعش در سوریه موافقت کنند.
یک مسئول اطلاعاتی سابق به یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفته که ژنرال آلن برای پیشبرد ماموریت‌های سخت و اجرای استراتژی اوباما برای شکست داعش فعالیت کرد. اما تیم اوباما در حد و اندازه‌های اجرای این ماموریت نبود و برای ژنرال آلن این امکان را فراهم نکردند تا رهبری لازم را در این ماموریت اعمال کند.
ژنرال آلن خواستار توسعه دخالت کشورش در سوریه بود. او می‌خواست تا درباره بقای اسد در قدرت موضعی شدیدتری گرفته شود و هیئتی انتقالی برای اداره سوریه و زمینه سازی برای انتخابات در این تشکیل شود. اما واشینگتن بر موضع خود در قبال اسد پایدار نبود با وجود این‌که اعلام کرده که او مشروعیت خود را از دست داده است. گفتني است كه سياست اوباما در قبال اسد و عراق و منطقه تابع مماشات با رژيم آخوندي است و با متحدين خود در منطقه نيز بسيار دورويانه عمل مي كند. از اين رو عربستان و متحدينش در حمله به حوثي هاي تحت حمايت رژيم ايران و نيروهاي علي عبدالله صالح ديكتاتور مخلوع يمن براي اينكه اوباما به آنها خيانت نكند, عمليات نظامي خود را غافلگيرانه و بدون اطلاع آمريكا آغاز كردند.

#ژنرال_آلن #بشار_اسد #اوباما #ائتلاف #داعش #آمریکا #سوریه#کشتار #سیاست #دورویانه

No comments:

Post a Comment