Tuesday, September 22, 2015



آغاز مهر و زنگ مدرسه ها همراه با وعده های انجام نشده روباه بنفش

#بگونه: در حالیکه تنها یک روز به بصدا در آمدن زنگ مدرسه ها و بازگشایی مجدد آن باقی مانده ، توجه رسانه ها بیش از گذشته به وعده های داده نشده روباه بنفش، حسن روحانی در زمان انتخابات جلب شده است.
این در حالیست که آمارها از فاجعه افزایش کودکان کار و کارتن خواب و معتاد و نام نویسی نشده در مدرسه های کشور خبر می دهد و همچنین گزارشهای اسفناکی از وضعیت نه تنها غیر استاندارد که حتی بسیار پایینتر از حد معمول، همچون کلاسهای بی نور و بی نیمکت و بی سقف و وسایل آموزشی و گرمایی و ... در کلاسهای درس مواجه هستیم.
از سوی دیگر دانش آموزان و معلمان ایرانی در تعطیلات تابستانی که گذشت شاهد اعدام یک معلم جوان بی گناه، بدون داشتن یک دادگاه عادلانه و حق دفاع بودند و همچنین این دانش آموزان شاهد موجی از تجمع و اعتراضات و اعتصابات معلمهایشان در سراسر کشور بودند که نسبت به تمامی حقوق پایمال شده خود در طی همه سالهای حکومت آخوندی اعتراض داشتند.
از جمله وعده های عمل نشده حسن روحانی در دوران انتخابات این بود که تضمین کرد که اگر رییس جمهور شود، تحصیل اقلیت‌های قومی در ایران به زبان‌های مادری خود را ممکن می‌کند.
علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش رژیم در ۱۱ مهر ۱۳۹۲ اعلام کرد که "تدریس زبان قومیت‌ها در مدارس در اولویت" برنامههای او قرا دارد. فانی از طرح خود برای عملی کردن وعده روحانی صحبت کرد اما طرح او با موجی از مخالفتها در بدنه نظام روبرو و نهایتا به فراموشی سپرده شد. بنابراین سال تحصیلی جدید امسال نیز برای میلیونها کودک ایرانی در مناطق قومی بدون تدریس زبان مادری در مدارس کشور آغاز میشود.
مهری جعفری، وكیل پایه یک دادگستری میگوید: «یکی از اصول روشنی که در قانون اساسی قید شده و هیچ کس پس از تصویب این قانون، آن را نه دیده و نه به لزوم عملی شدن آن فکر کرده همین اصل ۱۵ قانون اساسی است که می‌گوید: «استفاده از زبان‌های محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آن‌ها در مدارس در کنار زبان فارسی آزاد است.
خانم جعفری که با مسئله اقوام در ایران آشنائی دارد، در گفت و گو با رادیو آلمان تاکید میکند که مسئله وعده دادن با مسئله طرح و برنامه ریزی و زمانبندی گره میخورد. ارائه ندادن یک برنامه که زمان و امکانات و چگونگی انجام وعده را نشان دهد، میتواند طرح و برنامههای مهم سیاسی و اجتماعی یک کشور را در حد حرفهای بیپایه و اساس و فاقد مفهوم تنزل دهد.
اینک همزمان با بازگشایی مدرسه ها در سال تحصیلی جدید ، آخوند فضل‌الله رئیسی، امام جمعه فاسد مسجد جامع نور ساربوک از توابع شهرستان قصرقند، سیستان و بلوچستان نیز بعنوان کوچکترین نمونه از جنایتهای رژیم اعتراف کرد: «دانش‌آموزان بسیاری سراغ دارم که به‌علت عدم توان در تهیه لباس فرم ترک تحصیل می‌کنند.»

#ایران #مدرسه #کودکان #اعتیاد #خانواده #اعتراض #معلمان

No comments:

Post a Comment