Tuesday, September 29, 2015



فرانسوا اولاند: بركناري اسد تنها راه حل براي پايان دادن به بحران سوريه است

#بگونه : فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که تنها راه حل براي پايان دادن به بحران سوريه،برکناری اسد است و بشار اسد مسئول اصلی مصایب سوریه است و به همین سبب حفظ او در قدرت ممکن نیست.
بگفتۀ فرانسوا اولاند " اسد مشکل اصلی بحران سوریه است و نه راه حل آن" و از همین رو برخلاف نظر کسانی که خواستار تشکیل ائتلافی از مخالفان و رژیم سوریه برای مبارزه با دولت اسلامی (داعش) هستند، از نظر رئیس جمهوری فرانسه نمی توان "قربانیان و جلاد را به همکاری با یکدیگر دعوت کرد".
فرانسوا اولاند روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر دراجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بدنبال حامیان بشار اسد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، سخن می گفت . وی با اشاره به "کسانی که به بهانۀ مبارزه با تروریسم تلاش می کنند برای بشار اسد نقشی در آینده سوریه تدارک بینند" اظهار داشت : "اینکه یک گروۀ تروریستی به کشتار دست زده است نمی تواند توجیهی برای عفو رژیمی باشد که خود این موقعیت را ایجاد کرده است". بگفتۀ رئیس جمهوری فرانسه باید همزمان با "تروریسم و دیکتاتوری" مبارزه کرد.
فرانسوا اولاند دقایقی پیش از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت : "من پی در پی به ولادیمیر پوتین یاد آوری کرده ام که ما باید در جستجوی راه حلی بدون بشار اسد باشیم". بگفتۀ رئیس جمهوری فرانسه ائتلافی که پوتین در جستجوی آن است تنها در صورتی ممکن بنظر می رسد که بر پایۀ توافق ژنو که در سال ۲۰۱۲ به امضاء رسید، بنیان گیرد و بر این اساس "یک دولت گذار با شرکت شخصیت هائی از رژیم و مخالفان و بدون حضور اسد تشکیل گردد".
فرانسه، آماده است بر این اساس در جهت یافتن راه حلی برای خروج از بحران کنونی سوریه تلاش کند و به این منظور با ایران و ترکیه، کشورهای خلیج فارس، ایا لات متحد آمریکا و روسیه همکاری نماید.
از نظر رئیس جمهوری فرانسه، سخنان روز دوشنبۀ باراک اوباما در برابر مجمع عمومی، نشان همسوئی دو کشور در این زمینه است. رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت "نمی توان از دیکتاتور هائی چون اسد، به بهانۀ اینکه نبود وی بد تر است، حمایت کرد".
#فرانسه #فرانسوااولاند #سوریه #بشاراسد #بحران #آمریکا #روسیه#ایران

No comments:

Post a Comment