Saturday, September 26, 2015



آغاز مهر بهانه ای در راستای تک و پاتکهای دو باند رژیم

#بگونه: همزمان با بازگشایی مدرسه های کشور، آخوند روحانی در مراسمی که در یکی از مدرسه ها بمناسبت آغاز سال تحصیلی حضور داشت، بطور مضحک و مسخره ای دانش آموزان دبستانی را بهانه کرد تا در راستای تک و پاتکهای دو باند بر سر توافق هسته‌یی حرفهای خودش را بزند.
وی بطور خنده‌داری دستاوردهای زهر خوران را به‌صورت سؤال از دانش‌آموزان دبستانی، مطرح کرد و گفت: «شما دانش‌آموزان عزیزی که سرمایه اصلی کشور ما هستید، بنظر شما بعد از انجام توافق هسته‌یی با 6 قدرت بزرگ دنیا چه فرصتهای تازه‌یی پیش روی ما گشوده شده؟ فرصتهای جدید چیست؟ از لحاظ علمی، از لحاظ فناوری و دانش، از لحاظ محیط کار، از لحاظ کار، از لحاظ روابط ما با همسایگان، از لحاظ روابط ما با دنیا شرایط بهتری که باید در نظر داشته باشیم؛ حل مشکلات ما، حل مشکلات محیط زیست ما، حل مشکل آب ما، مشکلات خاک ما، مشکلات اشتغال جامعه ما، جوانهای ما، به هر حال ما فکر می‌کنیم بعد از پایان تحریم و ماههای آینده، فرصت پیش روی ما چیست؟ و چگونه باید از این فرصت استفاده کنیم؟»
جدای از جنبه طنزآمیز و خنده‌دار این سخنن خطاب به دانش‌آموزان دبستانی، اما معنی‌اش این است که موضوع تا چه اندازه برای روحانی و البته برای تمام رژیم اهمیت دارد. ضمن اینکه این سؤالها، در واقع تکرار همان حرفهایی است که روحانی طی یک سخنرانی (در تاریخ ۱۷/۳/۹۴) در دفاع از مذاکرات و توافق هسته‌یی بیان کرد و گفت: «تحریمهای ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود…». باند خامنه‌ای در واکنش به این اظهارات، همان زمان روحانی را بشدت شلاق‌کش کردند؛ اما می‌بینیم که او بطور معنی‌داری دوباره همان حرفها را تکرار می‌کند و در واقع بر خط «تعامل» خود با غرب، بعنوان تنها راه نجات رژیم تأکید می‌ورزد.
یک علت این است که روحانی روز پنجشنبه 2مهر برای شرکت در مجمع عمومی ملل‌متحد به نیویورک می‌رود و تکرار این حرفها در آستانه این سفر و تأکید بر اینکه «باید از این فرصت استفاده کنیم» ؛ گویای خیز روحانی استفاده از فرصت این سفر برای پیشبرد خط آویختن به غرب و باز کردن درها به روی سرمایه‌گذاران خارجی و آمریکایی است که طبعاً واکنش خامنه ای را در پی خواهد داشت که از «نفوذ» و تهدید کشیده شدن قالی قدرت از زیر پایش به خود می‌لرزد.
روحانی چند روز پیش هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا در یک تهاجم دیگر برای ساکت کردن باند رقیب گفت: «اگر کشوری می‌خواست به بمب اتم برسد این توافق بسیار بدی برای آن محسوب می‌شد؛ زیرا محدودیتهایی برای رسیدن به بمب اتمی اعمال می‌کند». _ تلویزیون رژیم ـ ۳۰/۶/۹۴
روشن است که این حرف تا کجا برای خامنه ای و دلواپسان که دلواپس و حسرت به دل از دسترس خارج شدن بمب اتمی هستند، گران است.
رفسنجانی همین هدف را با سخنانی یک درجه تیزتر و تهاجمی‌تر دنبال کرده و به مخالفان توافق هسته‌یی تحت عنوان «کسانی که می‌خواهند وحدت کشور را مخدوش کنند» تاخته و آنها را به «خیانت به آرمانهای امام» متهم کرده و افزوده است: «یک اقلیت تندرو و مدعیان پر هیاهوی امروز، خود را میراث‌برمی‌داند و از مردم طلبکاری دارد و وقتی در ماهیت آنان دقیق می‌شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است» _ روزنامه اعتماد ۱/۷/۹۴.
#ایران #مهر #دانش_آموزان #زهرخوران #مجمع_عمومی_ملل_متحد

No comments:

Post a Comment