Thursday, August 27, 2015



مغر متفکر "بمب‌گذاری خبر" که در ایران مخفی بود، بازداشت شد
#بگونه: روزنامه سعودی شرق الاوسط از دستگیری "احمد ابراهیم مغسل"، یک شهروند عربستان سعودی و فرمانده گردان "حزب‌الله حجاز" از سوی سرویس‌های امنیتی این کشور خبر داد. احمد مغسل از عوامل اصلی بمب‌گذاری در محل اقامت نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر واقع در شرق عربستان، در سال ۱۹۹۶ به شمار می‌رود.
روزنامه شرق الاوسط در شماره امروز خود نوشت که پس از 
گذشت ۱۹ سال از بمب‌گذاری خبر، و بر اساس اطلاعاتی که از سوی عربستان تأیید شد، بالاخره نیروهای امنیتی این کشور توانستند که احمد ابراهیم مغسل را در بیروت، پایتخت لبنان دستگیر و به ریاض منتقل کنند.

به نوشته این روزنامه، احمد ابراهیم مغسل به مدت طولانی در ایران مخفیانه زندگی می‌کرد و به تازگی در لبنان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

با این حال، شرق الاوسط زمان و چگونگی بازداشت مغسل را مشخص نکرده و همچنین ننوشته که در چه تاریخی به ریاض منتقل شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز از ریاض نوشته که هنوز مقامات رسمی عربستان سعودی به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

گردان "حزب‌الله حجاز" که مغسل فرمانده آن بوده، به ایران نزدیک است و علی‌رغم تأیید مسؤولیت این گردان در بمب‌گذاری‌ خبر از سوی دستگاه قضایی آمریکا، ایران همواره ارتباط خود را با این حمله رد می‌کند.

مقام‌های سعودی نیز تا کنون ایران را به طور مستقیم به دست داشتن در این حمله متهم نکرده‌، و همچنین این را که حمله خبر کار القاعده بوده، رد نکرده‌اند.

انفجار یک تانکر بمب‌گذاری‌شده در مقابل ساختمان چند طبقه‌ای، محل اقامت نظامیان نیروی هوایی ارتش آمریکا در شهر خبر، در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵ خورشیدی) منجر به کشته شدن ۱۹ سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۳۷۴ نفر شد. چندین سعودی و شهروندان خارجی غیرآمریکایی نیز در میان زخمی شدگان بودند.
#ایران #عربستان #تروریست

No comments:

Post a Comment