Thursday, August 27, 2015



همسر مریم اکبری منفرد:ابتدا اعدام و سپس ۱۵ سال حبس بخاطر مکالمه تلفنی با خانواده!

#بگونه: مریم اکبری منفرد، ۴۰ ساله و خانه دار و مادر دو دختر۱۷ و ۱۰ ساله است و سرپرستی دختر خواهرش، ۱۷ ساله نیز با او بوده است. وی هم اکنون به اتهام محاربه به ۱۵ سال زندان محکوم شده و به گفته همسرش به دلیل “تماس تلفنی” با اعضای خانواده اش در پایگاه اشرف، مقر سابق مجاهدین خلق درعراق بازداشت و زندانی شده است.
مریم هیچ 
فعالیت سیاسی نداشته و قاضی صلواتی، قاضی پرونده اش صراحتا گفته است که وی “جور خواهر و برادر”های مجاهدش را می کشد.
مریم اکبری منفرد یکی از مادران زندانی در بند نسوان زندان اوین است، بندی که زندانیان سیاسی زن در آن نگهداری می شوند و برادرش، رضا اکبری منفرد هم در زندان گوهردشت زندانی است.
دو برادر دیگر مریم در سالهای ۶۰ و ۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق اعدام و یک خواهر و یک برادر دیگرش در تابستان ۶۷ و در جریان اعدام های دسته جمعی آن سال اعدام شده اند.
حسن جعفری، همسر مریم در مصاحبه با روزنامه حکومتی روز درباره وضعیت پرونده این زندانی سیاسی می گوید: “ما ۶ سال است گرفتاریم، یک سال و نیم است تلاش می کنیم که پرونده را بفرستید دیوان، یکبار گفتند ناقص است، یکبار گفتند فرستاده اند، هر بار یک چیزی میگویند”.
۶ سال تمام حتی یک مرخصی هم نداده اند، من دو سال وثیقه گذاشتم، یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون وثیقه گذاشتم اما باز مرخصی نداده اند.
می گوید: “همسر من خانه دار است، اصلا هیچ کاری نکرده، خواهر و برادرش در اشرف بودند. دو روز بعد از عاشورای ۸۸ به خانه ما آمدند و او را بردند، گفتند تلفنی حرف زده و ۱۵ سال زندان دادند. اول گفتند محاربه و اعدام اما بعد گفتند به خاطر بچه هایش تخفیف می دهیم و کردند ۱۵ سال، نه فقط خانم من که برادرش را هم شصت و خورده ای سن دارد و در نانوایی کار می کرد، بردند. الان او هم در زندان گوهردشت است”.
هر بار با صلواتی حرف زدم، گفت من لطف کردم به خاطر بچه هایش اعدام ندادم. وقتی گفتند ۱۵ سال، بدن من لرزید۰ نمی دانستم چه باید بکنم، نمی دانم چطور از پله ها پایین آمدم، به چه کسی بگویم؟ چی بگویم آخر.
آقای جعفری سپس توضیح می دهد که همسرش در دادگاه هم اجازه تعیین وکیل نداشت: “وکیل نداشت. خودشان وکیل تسخیری گذاشتند. صلواتی گفت: وکیل شامل حال شما نمی شود، شما نمی توانید وکیل بگیرید. اجازه ندادند، بعد خودشان یک جوانی را به عنوان وکیل گذاشتند”.
او می افزاید: “اتهام محاربه زدند در حالیکه در قانون خودشان محاربه به کسی گفته می شود که علیه نظام با سلاح بجنگد. والله ما تیرو کمان هم نداشتیم. اصلا تلفنی با خواهر و برادرش حرف زده، تلفنی حرف زدن جرم است، احوالپرسی با خواهر و برادر جرم است، خب یکسال یا سه سال می دادید، اعدام و محاربه و بعد ۱۵ سال زندان، آن هم در این شرایط آخر یعنی چی، ما حتی هیچ وقت کلانتری هم نرفته بودیم، خانم من خانه دار است ما داشتیم زندگی مان را می کردیم”.
مریم اکبری منفرد مادر دو دختر۱۷ و ۱۰ ساله است و سرپرستی دختر خواهرش، ۱۷ ساله نیز با او بوده است.
آقای جعفری در نهایت می گوید که او خواهان آزادی همسرش است۰

#ایران #محاربه #مریم_اکبری_منفرد #زندانی_سیاسی #اعدام #اوین

No comments:

Post a Comment