Sunday, August 23, 2015



یورش مأموران سرکوبگر به کارگران معترض شرکت نیشکر میان آب شوش

#بگونه : با گسترش اعتراضات مردمی در سراسر ایران ، رژیم در هراس از یک قیام مردمی ،سرکوبگریهایش را شدیدتر کرده است و در هر تجمعی که احساس خطر از آن می کند دست به حمله و دستگیری و ضرب و شتم معترضین می زند. از طرفی دیگر مردم به جان آمده دیگر به پا خواسته اند و تا حقشان را از این رژیم ستمگر نگیرند دست از اعتراض نخواهند کشید و در برابر سرکوب مقاومت میکنند.
بنا به گزارش رسیده مأموران مزدورخامنه‌ای به تجمع اعتراضی کارگران زحمتکش شرکت نیشکر میان آب شوش یورش بردند، تعدادی را مجروح و تعدادی را دستگیر کردند. 
این یورش وحشیانه روز بیست و هشتم مرداد رخ داد زیرا که کارگران معترض با خانواده‌هایشان یک تجمع بزرگ اعتراضی برپا کرده بودند.
بنا به این گزارش مدیر عامل شرکت که مزدوری به نام پنبه زن است توسط عواملش به تهدید کارگران و خانواده‌های آنان پرداخت. کارگران با این مزدوران درگیر شدند و به دفتر فرد نامبرده حمله کردند و آن را تخریب کردند. 
در پی این اعتراضات، نیروهای سرکوبگر از شوش، هفت‌تپه و شاهور به این منطقه گسیل و با مردم درگیر شدند، این درگیرها ساعتها ادامه داشت. گفته می‌شود تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان زخمی و تعدادی هم دستگیر شدند. از جمله این دستگیر شدگان، کارمندان کارخانه نیشکر هفت‌تپه هستند که در منطقه میان آب زندگی می‌کنند. اسامی دستگیر شدن به قرار زیر می‌باشد: 
علی تمیمی حدوداً ۵۰ ساله و حیات احمدی ۴۰ساله هر دو متاهل می‌باشند. 
همچنین دژخیمان وزارت اطلاعات شبانه به منازل کارگران یورش می‌برند و آنها را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می‌کنند. 
شرکت نیشکر میان آب از زیر مجموعه‌های شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه بود که در ۴۰ کیلومتری شهر شوش واقع شده و در حال حاضر در این شرکت بیش از ۱۰۰ کارگر کشت و آبیاری مشغول هستن

No comments:

Post a Comment