Tuesday, August 25, 2015



عفو بین الملل خطاب به رژیم ایران: اعدام جوان کرد را که مهلت آن بامداد فرداست متوقف کنید.

 عفو بین الملل خبر میدهد بهروز آلخانی جوان سی ساله از اقلیت کرد در ایران به سلول انفرادی زندان ارومیه برای اعدام فردا منتقل شده است در حالیکه وی هنوز منتظر نتیجه دادگاه تجدید نظر می باشد. عفو بین ملل این عمل را قویا مغایر با قوانین بین المللی و همچنین داخلی ایران میداند و خواستار توقف آن است.
در حالیکه زندانی سیاسی، هموطن کرد، بهروز آلخانی، ۳۰ ساله، ساعات پر طلاطم اجین شده با چوبه دار را در افق دارد، جمعی از اعضای خانواده و بستگان زندانی سیاسی بهروز آلخانی در مقابل زندان ارومیه تجمع کرده و خواستار لغو حکم اعدام وی هستند.
بهروز آلخانی پیش از ظهر سه‌شنبه سوم شهریور 94 برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان ارومیه منتقل شد و خانواده وی نیز جهت انجام آخرین ملاقات فراخوانده شدند. گفته می‌شود اعدام این زندانی قریب‌الوقوع است.
هموطن کرد بهروز آلخانی فرزند فارس، متولد سال ۱۳۶۴، ساکن سلماس، به همراه ۱۵ تن دیگر در ۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سلماس بازداشت شد، وی پس از چند ماه با اتهام مشارکت در قتل دادستان جنایتکار خوی روبه‌رو شد و در شعبه ۱ دادگاه ضدانقلاب ارومیه به‌ریاست قاضی دژخیم چابک به اعدام محکوم شد.
#ایران #اعدام #ارومیه #عفو_بین_الملل
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2015/08/iran-halt-execution-of-kurdish-man-due-to-be-carried-out-tomorrow-morning/

No comments:

Post a Comment