Friday, August 28, 2015



بحران پناهجويان و مرگ تكان دهنده و دردناك ۷۰ پناهجو در کامیونی در اتريش

#بگونه: اين روزها ازبحران پناهجويان به عنوان بزرگترين بحران انساني پس از جنگ جهاني نام برده ميشود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزانه هزاران نفر از پناهجویان سعی دارند با استفاده از وسایل ترانسپورتی یا پیاده از « جاده بالکان غربی» عبور کنند و خود را به اروپای غربی برسانند.
به گزارش این خبرگزاری، هجوم پناهجویان سوری و عراقی که سعی دارند از طریق کشورهای بالکان به اروپا بروند، باعث شده است که اکنون عده ای از اتباع آلبانی، کوسوو و صربستان نیز با هدف زندگی بهتر راه مهاجرت را در پیش بگیرند.

مجارستان تلاش دارد با احداث یک دیوار سیم خاردار به طول ١۷٥ کیلومتر مانع از عبور پناهجویان به اتریش گردد اما در تصاویر منتشر شده در رسانه ها، پناهجویان، که در میان آنان زنان و کودکان نیز دیده میشوند، بدون هراس از این دیوار سیم خاردار عبور می کنند.

خبر گزاری فرانسه گزارش داد که روز پنجشنبه اجساد بین ٢٠ تا ٥٠ پناهجو در کامیونی در ایالت بورگن لاند اتریش بدست آمده است.

بخش اعظم پناهجویانی که اکنون تلاش دارند از طریق بالکان به اروپا بروند پناهجویانی هستند که ابتدا از طریق آبهای مدیترانه وارد کشورهای ایتالیا و یونان شده اند.

در همین رابطه روز چهارشنبه، گاردهای ساحلی ایتالیا طی چندین عملیات، نزدیک به ٣٠٠٠ پناهجو را در نزدیکی آبهای لیبی از غرق شدن نجات دادند.

گزارش شده است که طی این عملیات اجساد نزدیک به ٥٥ پناهجو نیز از انبار یکی از کشتی های حامل پناهجویان بدست آمده است .

#بحران #اتریش #مرگ #پناهجویان #کامیون #هفتاد_نفر

No comments:

Post a Comment