Thursday, August 20, 2015



هافينگتون پست: اوباما به بهانه جنگ با «داعش» حزب الله لبنان را تقويت مي كند! 

روزنامه هافینگتون پست درمقاله اي در باره کمک‌های دولت اوباما به لبنان که به بهانه جنگ با "داعش " انجام ميشود نوشت اين كمك ها در حال تقویت گروه‌های تروریستی‌ای است که از طرف رژيم ایران حمایت می‌شوند.
بنابه مقاله هافينگتون پست,بیش از یک میلیارد دلار در طول یک سال گذش
ته از طرف ارتش آمریکا به ارتش لبنان کمک شده است. کشوری که به گفته هافينگتون پست یک سوم وسعت ایالت مریلند آمریکا را دارد و بین سوریه و اسرائیل قرار گرفته پنجمین دریافت‌کننده کمک‌های ارتش آمریکاست.
عربستان سعودی اما بیشتر از این مقدار به لبنان کمک کرده است؛ تسلیحات سنگین و تجهیزات پیشرفته نیروی هوایی.
این حجم از کمک‌های مالی و تسلیحاتی به لبنان از نگرانی عمیق آمریکا و عربستان از نفوذ گروه‌های تندرو مثل القاعده و "دولت اسلامی" از سوریه به داخل لبنان نشان دارد.
اما این برای اوباما یک "قمار خطرناک" است؛ در حالی که اوباما اسلحه و پول برای از بین بردن گروه‌های تندرو به لبنان ارسال می‌کند، این خطر وجود دارد که این سلاح‌ها و پول‌ها باعث تقویت یک گروه دیگر هم بشوند که دوست آمریکا نیست: شبه‌نظامیان شیعه حزب‌الله که متحد ایران‌اند، در کنار بشار اسد می‌جنگند و در عین حال دشمن بی‌امان اسرائیل، متحد بزرگ آمریکا هم هستند.
این روزها شبه نظامیان شیعه در حال بزرگترین نبرد نظامی خود با شرکت هزاران جنگجو هستند تا در سوریه به دولت بشار اسد کمک کنند، دولتی که مخالفانش از سوی آمریکا و عربستان سعودی و سایر بازیگران منطقه حمایت می‌شوند. سياست اوباما كه بر پايه مماشات و معامله با رژيم ايران است, نتيجه اي بهتر از اين نداده و نميدهد. تازه ترين دست گُل بسيجي بزرگ كاخ سفيد اين است كه بازرسي از سايت هاي اتمي در توافق وين را به خود رژيم ايران واگذار كرده است! چيزي كه مورد تمسخر و استهزاء افكار عمومي آمريكا و نمايندگان كنگره و سنا قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment