Tuesday, August 25, 2015



تجمع اعتراضی کشاورزان چهارمحال و بختیاری مقابل ساختمان شرکت آب منطقه ای بدلیل بی آبی

 صبح روز شنبه ۳۱مرداد کشاورزان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به بی آبی در مقابل ساختمان شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری تجمع کردند. بنا بر اخبار تعدادی از طرحهای کشاورزی که دارای مجوز برداشت آب بوده اند،اکنون با مشکل اجازه برداشت روبه رو شده اند و این موضوع کشاورزان این منطقه را با مشکلی بی آبی مواجه کرد
ه است.لذا کشاورزان خواستار لغو مجوز برداشت آب از زاینده رود هستند. به گفته کشاورزان تمام حیات مردم دو شهرستان بن و سامان به کشاورزی است و اگر طرحهای کشاورزی لغو شود،مردم در زندگی خود دچار مشکل خواهند شد.
گفته میشود که برداشت آب برای طرح های کشاورزی از وزارت نیرو مجوز داشته است،اما اکنون وزارت نیرو اقدام به لغو این مجوز برداشت کرده است. بنا بر خبرها اجرای طرحهای صنعتی در پایین دست رودخانه زاینده رود باعث بی آبی شده است و اکنون کشاورزان که از قشر محروم جامعه هستند، زندگی و معیشتشان به خطر افتاده است. با این اتفاق تعداد بسیاری از آنها با بیکاری روبرو میشوند بدون اینکه خبری از بیمه بیکاری و دیگر بیمه های اجتماعی چون درمان رایگان، تحصیل رایگان و غیره در میان باشد. و این زندگی این مردم است که به تباهی میرود.
در این تجمع اعتراضی سرانجام بعد از دو ساعت وعده داده شد که به زودی با مهرزاد احسانی مدیر کل دفتر مدیریت منابع آب دیدار داشته و مشکلات آنها مورد بحث و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت. در نتیجه سه نفر از طرف کارگران به محل حضور مهرزار احسانی این مسئول وزارت نیرو در شهر کرد رفتند. اما حتی به خبرنگاران حکومتی هم اجازه حضور در این نشست داده نشد.

No comments:

Post a Comment