Monday, August 31, 2015



ترس و نگراني رژيم آخوندي از پتاسیل انفجاري جامعه و جام زهر منطقه‌ای

#بگونه: گفته بوديم كه عقب نشيني رژيم از بمب سازي جام زهري است كه جام زهرهاي ديگري را براي رژيم در پي خواهد داشت. اكنون در مرحله ”پسا توافق“ شاهد هشدارهاي سران رژيم در رابطه با پتانسيل انفجاري جامعه و تحولات شتابان در عراق و يمن و سوريه هستيم .
در زمينه اجتماعي بايد به هشدارهای مليجك خميني رفسنجانی توجه نمود که گفته بود باید مواظب جوانان باشیم، همچنين اظهارات علی ربیعی وزیر کار آخوند روحانی قابل‌توجه مي باشد كه اعتراف نموده که: «هم‌اکنون ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دانشگاههای کشور در حال تحصیل هستند که به‌زودی به جویندگان و متقاضیان جدید کار تبدیل خواهند شد».
به این اعتراف بايد هشدار وزیر کشور آخوند روحانی را هم اضافه کرد كه گفته بود: در سال ۱۴۰۰ تنها شمار فارغ‌التحصیلان بیکار کشور به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بالغ خواهد شد. آمارهاي داده شده بيانگر اين است که بر خلاف ادعاهای روحانی، هیچ چشم‌اندازی برای ایجاد گسترده اشتغال و حل معضل بیکاری در ايران وجود ندارد.
این بی‌چشم‌اندازی را در سخنان وزیر کار آخوند روحانی به خوبي مي توان ديد، آنجا که در باره وضعيت و سرنوشت رژيم زهر خورده آخوندي مي گويد: حتی اگر تمامی تحریم‌ها هم برداشته بشود و وضعیت اقتصادی به شرایط پیش از تحریم هم برگردد، اين رژيم توان حل بحران بیکاری در جامعه رو ندارد. او می‌گوید: «ایجاد شغل مؤثر در ایران نیازمند رشد اقتصادی بالای ۸ درصد است و حتی نرخ رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصدی نیز نمی‌تواند بحران اشتغال در ایران را حل کند.»
بنابه تحليل اپوزسيون رژيم ايران ”حالا این سؤال پیش روی ماست که آیا مهره‌های نظام ولایت واقعاً دغدغة حل مسائل اقتصادی و بیکاری را دارند که یک خط در میان از آن حرف می‌زنند؟ یا «دغدغة » دیگری در میان است؟
پاسخ روشن است، نگرانی آخوندها از تهدیدی است که در رابطه با انفجار اجتماعی حس کرده‌اند. کارگزاران حکومتی در حساب و کتاب ساده آماری که نمونه‌هایی از آن ذکر شد به این نتیجه می‌رسند که چنین پتانسیلی، مثل یک بمب بنیان‌کن اجتماعی است. تیک‌تاک ساعت این بمب را حرکتهای اعتراضی روزانه توسط کارگران، معلمان، پرستاران و دیگر اقشار محروم جامعه به گوش این مهره‌ها رسانده و حرکتهای اعتراضی و درگیریهای جوانان با نیروهای سرکوبگر هم، این تیک‌تاک را بسا پر طنین‌تر کرده‌اند.”
تحليل جنبش اپوزسيون از وضعيت رژيم در مرحله ”پسا توافق“ اين است كه ” آنچه که در زمینه سیاست خارجی رژیم آخوندی را نگران کرده است، تحولات شتابان علیه مطامع رژیم در کشورهای سوریه، یمن و عراق و به تعبیر دیگر تغییر تعادل قوای منطقه‌یی به زیان رژیم در منطقه است.
تحولات علیه رژیم آخوندی در منطقه و به‌ویژه در کشورهای فوق‌الذکر از چنان سرعتی برخوردار است که رسانه‌های رژیم را وحشت برداشته است.
روزنامه وطن امروز 5شهریور 94 نسبت به تغییر جغرافیای سیاسی منطقه به زیان رژیم آخوندی ابراز وحشت می‌کند و از نظر این روزنامه حکومتی ”جغرافیای سیاست منطقه دستخوش تغییرات لحظه‌ای است و مرزهای سیاست خارجی ایران بیش از همیشه مورد هجوم دشمن قرار گرفته است“.
روزنامه جوان ارگان بسیج ضدخلقی نیز از استراتژی سخن می‌گوید که بعد از جام زهر اتمی، هدف آن زهرخورکردن نظام در زمینه سیاست منطقه‌یی و خلع ید از نظام آخوندی در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، یمن و است: ”پایان بخشی به نفوذ جمهوری اسلامی، قدرت ایران را به درون مرزهایش محدود ساخته و آن را تضعیف نماید. تمرکز مقامات غربی بر ضرورت تغییر رفتار منطقه‌یی ایران در دوره پساتوافق برای تحقق چنین هدفی است“. (جوان 5شهریور)
روزنامه جمهوری وابسته به رفسنجانی نیز در وحشت از خیزش مردم عراق علیه دست نشاندگان رژیم در این کشور با واژگونه نشان‌دادن تحولات و خیزش مردم این کشور می‌نویسد: ”تظاهرات اعتراض آمیز نیز در برخی از شهرهای عراق اوج گرفته و بحران این کشور را پیچیده‌تر ساخته است. این تظاهرات که ابتدا در اعتراض به فساد، کمبود خدمات و سوءاستفاده مقامهای دولتی از موقعیتهای خود آغاز شد رفته‌رفته شکل سیاسی‌تری به خود گرفت به‌گونه‌یی که این اواخر جهت‌گیری شعارها به سمت ضد گروه‌های سیاسی شیعه کشیده شد“.
منظور این رسانه وابسته به رفسنجانی از ”گروه‌های سیاسی شیعه“ گروه‌های دست‌نشانده رژیم آخوندی در این کشور است.
در شعارهای مردم عراق به کرات دیده می‌شود که مردم خواهان خلع‌ید از رژیم و ایادی دست‌نشانده‌اش در عراق هستند، و به‌طور مداوم شعار اخراج رژیم آخوندی از عراق را می‌دهند.
بنابراین مفهوم پیچیده‌ترشدن بحران عراق و اوجگیری اعتراضات مردمی نیز که این روزنامه به آن اشاره دارد کاملاً قابل فهم است و این‌که اوضاع عراق روزبه‌روز برای رژیم پیچیده‌تر می‌شود.
روزنامه کیهان نیز ازقول منابع عراقی (منابع وابسته به رژیم) در مورد تحولات این کشور می‌نویسد: ”هدف روی کار آوردن مخالفان ایران اعلام شده است“ (کیهان 5شهریور)
ترس رژیم آخوندی از تحولات کشورهای عراق، یمن و سوریه کاملاً واضح است. زیرا مردم و نیروهای ملی به‌شدت خواهان پایان یافتن دخالتهای رژیم آخوندی و خواهان قطع نفوذ و خلع ید از ایادی آن در این کشورها هستند.
در هراس از چنین وضعیتی و خوردن جام زهر منطقه‌یی است که خامنه‌ای در 27تیر 94 در خطبه‌های نماز عید فطر با نام بردن از سوریه، یمن، بحرین، فلسطین، لبنان و عراق گفته بود که رژیم پس از توافق اتمی وین از حمایت ”دوستان“ خود در منطقه دست نخواهد کشید!
هم‌اکنون دخالتهای رژیم نه تنها مورد انزجار مردم منطقه است، بلکه کشورهای منطقه و قدرتهای جهانی نیز به ناگزیر با تحولات در کشورهای مورد نفوذ رژیم آخوندی و علیه مطامع این رژیم همسو شده‌اند.
در همین رابطه روزنامه ارگان بسیج ضدخلقی می‌نویسد که در مرحله پسا توافق تمرکز بر ضرورت تغییر رفتار منطقه‌یی رژیم است. یعنی این‌که پس از جام زهر اتمی نظام آخوندی لاجرم می‌بایست زهر منطقه‌یی را هم سر بکشد.
وحشت رسانه‌های حکومتی و باند ولایت از تحولات در کشورهای عراق، سوریه و یمن که به قول پاسدار شمخانی دبیرشورای امنیت رژیم خاکریزهای دفاعی رژیم هستند می‌باشد.
خاکریزهایی که به گفته شمخانی اگر فرو بریزند، رژیم مجبور است برای درگیر شدن با مردم ایران به‌عنوان طرف حساب اصلی جنگ با رژیم، این خط و خاکریزها را در داخل شهرهای ایران از جمله در شهرهای تبریز، شیراز، اصفهان و... ببندد.”
#ایران #عراق #سرنگونی

No comments:

Post a Comment