Monday, August 31, 2015



گزارشی از تجمع ها ، اعتراض ها و اعتصاب های گسترده مردمی در سراسر ایران

#بگونه : پس از زهرخوری رژیم در رابطه با پروژه بدست آوردن بمب اتمی و عقب نشینی زبونانه خامنه ای که او و همه ی نظامش را به خاک سیاه نشانده است ،مردم ستم دیده و به جان آمده ، هر روز اعتراضاتشان گسترده تر شده و تا حق و حقوق خود را از کارگزاران رژیم نگیرند ساکت نمی نشینند.
بنا به گزارش رسیده ،صبح روز یکشنبه هشتم شهریور، جمعی از پرستاران و مردم و پرسنل مرکز قلب تهران، برای مقابله با اقدامات سرکوب گرایانه حکومت در قبال قشر پرستار و بی‌حرمتی به پرستاران و بی‌اعتنایی به خواسته‌های این قشر، در مقابل ورودی سالن اصلی این بیمارستان، تجمع کردند.
این تجمع همچنین به حمایت از تجمعات و اعتراضات پرستاران در دیگر شهرها به‌خاطر اخراج پرستاران انجام شد که البته از حمایت دیگر پرسنل این مرکز و همچنین عده‌یی از مردم برخوردار بود.
به گزارش رسیده ،صبح روز یکشنبه هشتم شهریور ، اعتصاب و اعتراض صرافیهای خیابان فردوسی و منوچهری در مقابله با تهدیدهای بانک مرکزی، هم‌چنان ادامه دارد و بسیاری از صرافیهای این منطقه، مغازه‌های خود را بسته بودند.
همچنین صبح روز یکشنبه هشتم شهریور مردم به جان آمده از مشکلات ناشی از ترکیدگی لوله آب و بی‌عملی کارگزاران حکومتی، در خیابان توحید و نواب در مقابل شرکت آب این منطقه دست به تجمع اعتراضی زدند.
به گزارش رسیده کارگران معدن آق‌دربند به تعویق پرداخت ٥ ماه دستمزد و اخراج ٤ همکار خود اعتراض کردند.
روز شنبه هفتم شهریورماه در جریان اعتراض کارگران معدن زغال‌سنگ خاور آق‌دربند به پرداخت نشدن ٥ ماه دستمزدشان، عوامل حکومتی ٤ نفر از کارگران را به‌منظور ارعاب دیگران از کار اخراج کردند.
روز شنبه 7شهریور 94 کارمندان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در اعتراض به وضعیت حقوق و معیشت خود در ساختمان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تجمع کردند.
به گزارش دریافتی صبح روز شنبه هفتم شهریور ، جمعی از مردم شهرستان هفتگل در اعتراض به نامناسب بودن وضعیت جاده اهواز - دهدز که حجم ترافیک سالانه آن باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر می‌شود، در برابر فرمانداری و سپس مصلای این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.
روزشنبه هفتم شهریور ،جمعی از مردم شهرستان رفسنجان که جویای کار هستند در مقابل فرمانداری رفسنجان تجمع اعتراضی برگزاری کردند. آنها اعتراض داشتند چرا در حالیکه جوانانشان بیکارند، کارها به کارگران خارجی داده می‌شود.
روز پنجشنبه پنجم شهریور جمعی از مردم مشهد علیه کلاهبرداری شرکت 'پدیده شاندیز' و مؤسسه‌ی مالی و اعتباری 'میزان' در برابر استانداری خراسان به همایشی اعتراضی دست زدند. انبوه مالباختگان معترض، از ساعت 10 صبح پنجشنبه در برابر استانداری خراسان گرد آمده، با شعارهایی چون 'ما همه یک دسته شدیم، از وعده‌ها خسته شدیم' و 'هشت ماه شعار شنیدیم، یک بار عمل ندیدیم' به اعتراض پرداخته، برای ساعتهایی خیابان بهار مشهد را بستند. لازم به یادآوری است همزمان گروهی از مالباختگان در همین روز از شهرهای بجنورد، بیرجند و نیشابور در تهران در مقابل بانک مرکزی رژیم تجمع اعتراضی بر پاکرده بودند.
جمعی از کارگران معدن منگنز قم هفته گذشته ازرفتن به داخل تونلهای معدن خودداری کردند و دست به تجمع اعتراضی زدند این کارگران زحمتکش نسبت به پرداخت نشدن حقوق ماههای تیر ومرداد وپرداخت نشدن کارانه‌هایشان از ابتدای سال تا کنون معترض بودند.کارگران این معدن که بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه است از حداقل حقوق و ایمنی کا ر برخوردار نیستند و با سابقه تا بیست سال یک میلیون حقوق بیشتر نمی‌گیرند .
#ایران #کارگران #کشاورزان #پرستاران #اعتراض #اعتصاب #تجمع#مردم #حقوق #بیکاری

No comments:

Post a Comment