Thursday, July 2, 2015



لغو پناهندگی یک ایرانی به دلیل سواستفاده از حق پناهندگی توسط کشور کانادا

 بر اساس اخبار دریافت شده از سایت رسمی دادگاه فدرال بنا بر حکم این دادگاه، پناهندگی فردی ایرانی که در سال 2008 اعلام کرده مسیحی شده و با اقامت دایم در دسامبر 2008 وارد کانادا شده بود ، لغوشده و ایشان حتی امکان تجدید نظر را هم ندارند.
بنا به مدارک موجود در دادگاه ، فرد مذکور کمتر از دوسال پس از ورود به کانادا در 12 آوریل 2010 درخواست اخذ گذرنامه ایرانی داده و پس از گرفتن گذرنامه در همان ماه برای ملاقات مادربزرگش به ایران سفر کرده است . او طی این سفر عمل جراحی روی پایش انجام داده و شش ماه !!! در ایران به سر برده است.
مدارک نشان می دهد ایشان در جولای 2013 باز هم به ایران سفر کرده و اینبار 34 روز در ایران به سر برده است . او در ابتدا به مسئولان اداره مهاجرت عنوان کرده برای ملاقات عمویش که پس از ابتلا به بیماری سرطان در حال شیمی درمانی است، به ایران سفر خواهد کرد. 
ولی هدف او از این سفر چیز دیگری بوده . این شخص در ایران دو عمل جراحی زیبایی روی بینی و دندانهایش داشته و به هنگام بازگشت از ایران در پاسخ به سوالات ماموران مرزی تایید کرده که برای انجام جراحی زیبایی به ایران سفر کرده است. 
به این ترتیب وزارت مهاجرت به این نتیجه رسیده کشور محل تولد این فرد همچنان برای او امن است و این با ادعای اولیه او و شرایط درخواست پناهندگی اش در تضاد است. 
برای اثبات این قضیه سه شرط مورد نیاز بوده و این فرد هر سه شرط را داراست. به این ترتیب که به صورت داوطلبانه عمل کرده ، با قصد و تصمیم شخصی خود را در کشور محل تولدش در دسترس قرار داده و سوم اینکه طی مدت حضور مورد حمایت کشور محل تولدش بوده است.
هر سه مورد با درخواست رسمی پاسپورت ایران و استفاده از همان مدرک برای سفر به ایران و حضور درآنجا و بازگشت به کانادا کاملا مورد تایید قرار گرفته است.
به این ترتیب بدون ترتیب اثر به درخواست فرد برای تجدید نظر در حکم دادگاه ، پناهندگی وی لغو شده است.
در اینجا باید متذکر شد همه ایرانیانی که پس از گرفتن حق پناهندگی مجددا به ایران برمی گردند در واقع با با این عمل خود توهین و خیانت بزرگی به جامعه واقعی پناهنده ایرانی نموده و همراستا با رژیم جنایتکار آخوندی به نوعی از آن حمایت کرده و این به معنای تداوم حکومت دیکتاتوریی است که در آن فریاد زن و مرد و کودک از ظلم و بیداد بلند است و فقر و فحشا و خودکشی و ناامیدی در اقشار مختلف مردم موج می زند و کارگران و پرستاران و معلمانش هر روز در اعتراض به سر می برند و دگر اندیشانش یا درون سلولهای تنگ و تاریک گرفتارند و یا هر روز به بهانه ای به پای چوبه های دار کشیده می شوند تا دزدان سرمایه های ملی کشور با دست باز به جنایت و اختلاس و غارت همچنان ادامه دهند.
در پایان از همه دولتهای پناهنده پذیر تقاضا می شود تا جهت جلوگیری از هرگونه خیانت در حق پناهندگان واقعی همچون کشور کانادا آنرا با قاطعیت بسیار در سطح گسترده به اجرا درآورند. 

No comments:

Post a Comment