Wednesday, July 22, 2015



تجمع صیادان معترض به طرح “دریابست” مقابل فرمانداری رژیم در بوشهر

 صبح روز ٢٩ تیر ٥٠ نفر از صیادان بوشهری معترض به اجرای طرح دریا بست در مقابل فرمانداری رژیم این شهر تجمع کردند. این تجمع تا ساعت ١٢ ظهر با شعار "خواست صیادان: بیمه بیکاری" ادامه داشت. اجرای این طرح همراه با گرانی سوخت و ادوات صید فشار را بر روی صیادان شدت داده است. بطوریکه خیلی از آنها ناگزیر به ترک این کار شده و در تنگنا و فقر مطلق بسر میبرند.
اجرای طرح دریا بست به بهانه "حفظ ذخایر آبزیان" در دریا از هفده ماه پیش در دستور دولت آخوند روحانی قرار گرفته است. در حالیکه عامل اصلی از بین رفتن ذخایر آبزیان آلودگی محیط زیست و سرازیر شدن زائده های سمی و خطرناک کارخانجات و صنایع وابسته به نفت به آبهاست که به این معضل ابعاد فاجعه باری داده است.
اکنون به جای هزینه کردن برای حفظ محیط زیست و سالم نگهداشتن آبها ، طرح دریابست عملا صیادان را از حق صید که تنها منبع درآمد و زندگی شان است، محروم میکند، در دستور قرار میگیرد. این طرح زندگی و معیشت ١٥ هزار صیاد را در بر میگیرد. بخش زیادی از این صیادارن کارگران بیکاری هستند که ازطریق صید ماهی زندگی میگذراند. طرح دریابست همین لقمه نان را هم از سفره آنها کم میکند، بدون اینکه بیمه بیکاری ای در کار باشد.

No comments:

Post a Comment