Thursday, July 2, 2015





خبرهاي متفاوت و متضاد درباره وضعيت زنداني عقيدتي محمد علي طاهري 

طي روزهاي گذشته اخبار متفاوت و متضادي در باره وضعيت زنداني عقيدتي محمد علي طاهري رهبرگروه مذهبي”عرفان حلقه” منتشر گرديده كه توجه و دقت و پيگيري بيشتري براي كشف حقيقت مي طلبد. خبرگزاری تسنيم وابسته به نيروي تروريستي قدس از صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری موسس عرفان حلقه خبر داده بود. در این خبر به نقل از وکیل طاهری گفته شده بود که حکم اعدام صادر ولی هنوز ابلاغ نشده است.
همچنين سعید خلیلی وکیل محمدعلی طاهری اعلام کرده است که از صدا و سیماي رژيم به خاطر انتشار دروغ و تهمت از طرف خانواده طاهری شکایت خواهد کرد. 
صدا و سیمای حکومت آخوندی در اقدامی نفرت آور در بخش خبری که به این موضوع اختصاص داده بود ارتباط نامشروع به محمدعلی طاهری نسبت داد. اتهامی که به گفته وکیل او در پرونده های جاری طاهری مطلقاْ مطرح نبوده است .
سعید خلیلی وکیل طاهری در صفحه فیس بوک خود در باره دروغهای صدا و سیمای آخوندی نوشته است:
وظیفه اي که از سوی این خانواده به من محول شده است شکایت از مسئولان انتشار خبر دروغ و افترا آمیز در بخش های خبری ۸/۳۰ و شبکه خبر است . متاسفانه افراد خاصی که تعهد حرفه ای لازم را ندارند انتشار شایعه صدور حکم اعدام آقای طاهری را کافی ندیده و از تلویزیون سراسری تهمت ارتباط نامشرع را هم به ایشان نسبت داده اند اتهامی که در پرونده های جاری ایشان مطلقاْ مطرح نبوده است و حتی برفرض مطرح بودن هم انتشار آن جایز نبود ، لذا ایشان مرتکب دو گناه و جرم شده اند یکی انتشار خبری کذب و دیگری تهمت ناروا به یک مومن ، که با توجه به اهمیت آبروی مؤمن در شریعت اسلام که از آبروی کعبه بالاتر است ، مسئولان رسانه ملی با نشر چنین تهمتی آبروی یک مسلمان مومن را هتک کرده اند و من موظف به اعلام شکایت و دادخواهی شده ام مگر اینکه مسئولان صدا و سیما با تصحیح خبر و عذرخواهی خطای خود را جبران کنند.
از سوي ديگر مسئول و سخنگوی “كمپين بين المللي حمايت از استاد محمد علي طاهرى”، برگزاري دادگاههاي اخير در خصوص طاهرى را فريب دستگاههاي امنيتي جمهوري اسلامي دانست و تصريح كرد كه “استاد طاهرى در آخرین اعتصاب غذای خود، شهید شده است”.
خانم شهناز نيرومنش در گفتگو با خبرنگار بزرگترين كمپين حقوق بشرى تاكيد كرد كه “استاد طاهرى در پي اعتصاب غذاهاى مكرر در این چند سال ، سرانجام پس از انتشار نامه ارسالی برای من و خطاب به آقای احمد شهید(گزارشگر ویژه حقوق بشر) در اعتراض به باز بودن پرونده اتهامی افساد فی الارض، در حالیکه در وضعیت بسیار وخیم و ضعف شدید جسمی قرار داشت، تحت شكنجه و فشار نيروهاي امنيتى جمهوري اسلامى شهید شده است”.
وى فيلم اخير منتشر شده در خصوص برگزارى دادگاه طاهرى را “ساختگى ، مونتاژ شده و غير واقعى ” دانست و خاطرنشان كرد: “استاد طاهرى بيش از چهار ماه قبل در شكنجه گاههاي دستگاههاي امنيتي در خارج از زندان اوين، جان داده است”.
نيرومنش يادآور شد كه “استاد طاهرى در تاريخ هفتم آذر ١٣٩٣ در حالى كه حال جسمى اش وخيم بوده ، به صورت مخفيانه از زندان اوين به مكانهاى تحت نظر دستگاههاي امنيتي منتقل شده است”.
وى با اشاره به تلاشهاى دستگاه امنيتى براى “اعمال فشار بر خانواده و نزديكان استاد طاهرى براى ارايه خبرهاى غیر صحیح و كاناليزه شده در خصوص طاهرى”، گفت: “دستگاه امنيتى جمهورى اسلامى از وکیل و نزديكان استاد طاهرى برای انتشار اخبار دروغ استفاده می كند و از آنان خواسته است كه در رسانه ها و همچنين در مجامع بين المللي موضوع از دست رفتن وى را مخفي نگهدارند و تایید برگزارى دادگاههاي طاهرى از سوی خانواده و نیز و فعالیت های رسانه ای و بین المللی سه ماه اخیر همگی سرپوشی برای از دست رفتن او در زیر شکنجه و اعتصاب غذاست “.
نيرومنش اظهار داشت: ” چند نفر از فعالان مدنى و وكلاى مستقل بر نبود استاد طاهرى از چند ماه پيش در زندان اوین و همچنين عدم رويت وى در دادگاههاى صورى و ادعايي ، صحه گذاشته اند ولى تاكيد كرده اند كه به جهت مشكلاتى كه ممكن است از سوی حکومت براى آنها پيش بيايد، از ذكر نام آنها خوددارى شود”.
رضا ملك در نوشته اي كه درسايت جبهه دمكراتيك ايران منتشر شده است، ادعاي مرگ آقاي طاهري را رد مي كند و انتشار اينگونه اخبار را ناشي از تحت تاثير جنگ رواني دشمن قرار گرفتن دانسته و مي نويسد: بنام خدا طاهری نمرده است ، او به لطفِ خدا زنده است. در واقع دشمنانِ طاهری مرده اند. به عبارتِ بهتر، مردارند. اما......... از یارانِ طاهری در تعجبم ! شما دچارِ جنگِ روانی دشمن گشته اید ! به هوش باشيد دستگاه های رژیم در حال آنالیز باز خورد های اخبار جعلیِ منتشره ی خود هستند!؟ طاهری در حال مرگ است. خانواده اش را نیز بشدت مرعوب کرده اند! این استاد عزیز در زیر زمینِ زندانِ سپاه در پادگانِ قصرِ فیروزه " کلاهدوزِ فعلی " در زندان شصت و شش سپاه!! در زیرِ غیرِ انسانی ترین روانگردان و شکنجه ، بال بال می زند . آری! پس از انتقال او از اوین ، هدایتِ پرونده در اختیار " حفاظت بیت " قرار گرفته است . همانها یی که بسیاری را در روانگردان هاو یا با آمپول به هلاکت رساندند . بیشترین فشار برایِ اخذِ مصاحبه ، قبل از مرگِ استاد طاهری است . و اما رسالتِ شما در گام نخست ؛ فورا طیِ بیانیه ای اعلام کنید : هیچ فیلم و صوتی را در شرایط نابرابرِ مباحثه در زیر روانگردانِ شرم آور نخواهید پذیرید ؟! باید بگویم : بیانیه اتان بسیار خوب ولی دیر هنگام بود ! 

No comments:

Post a Comment