Tuesday, July 28, 2015



گزارشی از اعتراض و اعتصابهای گسترده کارگری در ایران

 فشارها و سرکوب گریهای رژیم برای جلوگیری از گسترش اعتراضات کارگری ،اثر نداشته و کارگران زحمتکش و زیر ستم هر روز برای احقاق حقوقشان در سراسر ایران دست به اعتراض و اعتصاب می زنند.
روز ٦ مرداد ٥٠٠ کارگر نیشکر هفت تپه در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ ماه دستمزد شان دست از کار کشیدند. همچنین بنا به گزارش رسیده ، روز دوشنبه کارگران تونل 140و 190 معدن منگنز قم ،نسبت به نا امن بودن محیط کارشان دست به اعتصاب زدند.
در کرمان هم اعتصاب هزاران تن از کارگران معدن مس خاتون آباد ادامه دارد. این اعتصاب که از ماه ها قبل آغاز شده است از دو روز قبل بعد از یک وقفه چند روز ادامه یافت. یادآوری می‌شود عناصر وزارت بدنام اطلاعات طی این مدت تلاش کرده‌اند از طریق دستگیری، اخراج، تهدید و سایر شیوه‌های رذیلانه تشکل کارگران اعتصابی را که بیش از 4000تن هستند از بین برده و به این اعتصاب خاتمه دهد. اما کارگران می‌گویند تا رسیدن به خواسته‌های خود که تأمین امنیت شغلی و حداقلهای معیشتی است به اعتصاب ادامه می‌دهند.
ضمنا تجمع اعتراضی صدها تن از کارگران اعتصابی شهرک صنعتی سلیمان صباحی کاشان هچنان ادامه دارد. صبح روز دوشنبه 5مرداد، صدها تن از کارگران به جان آمده شهرک صنعتی سلیمان صباحی در کاشان که در اعتراض به دریافت نشدن حقوقشان و شرایط غیربهداشتی و نا ایمن محیط کار و فقدان آب شرب سالم قصد تجمع اعتراضی در
برابر فرمانداری را داشتند، هنگامی که با ممانعت عناصر سرکوبگر رژیم مواجهه شدند به اعتراض خود ادامه داده و با راهپیمایی اعتراضی تجمع خود را به داخل شهرک صنعتی
کشاندند. در این مسیر چند صد کارگر اخراجی این شهرک و سایر شهرکهای صنعتی به جمع معترضان پیوستند.

No comments:

Post a Comment