Friday, July 24, 2015



دولت اوباما زير ضرب قانون گذاران در رابطه با توافق اتمي و امتياز دادن به رژيم ايران 

 در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سه تن از وزیران دولت اوباما، توسط سناتورها زیر ضرب قرار گرفتند که چرا در توافق اتمی امتیازهای ناموجه و غیرقابل‌قبول به فاشیسم دینی حاکم بر ایران داده‌اند. قانونگذاران آمریکایی در جلسه علنی کمیسیون روابط خارجی که با حضور جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده برگزار شد، دولت باراک اوباما را به خوردن فریب ایران دو توافق هسته ای متهم کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه جان کری در این جلسه که پنجشنبه 23 ژوئیه برگزار شد، تلاش کرد از توافق حاصل شده با ایران دفاع کند. او گفت آن چه حاصل شد «توافقی خوب» است و ارزش رای مثبت کنگره را دارد.
کری که از توافق هفته پیش منعقد شده در وین پایتخت اتریش سخن می گفت، اظهار داشت: «در حقیقت توافق وین توانمندترین ابزار برای محدود کردن فعالیت های اتمی ایران نسبت به دیگر ابزارهای مطرح است.»
او ادامه داد توافق از زمان اجرا «ایران را تا ابد تحت نظارت گسترده قرار می دهد» و همچنین جهان را برای «مسالمت آمیز» نگاه داشتن فعالیت های هسته ایران، متحد می کند.
کری گفت: «ایمان داریم که این توافقی خوب برای جهان، آمریکا، همپیمانان و دوستان ما در منطقه است. باور داریم که مستحق تایید شما است.»
اما در این جلسه، کری با توفانی از تشکیک جمهوری خواهان در کمیسیون روابط خارجی که خود پیشتر ریاست آن را بر عهده داشت، روبرو شد.
باب کراکر رئیس کمیسیون به کری گفت: «من معتقدم که تو در معرض کلاهبرداری قرار گرفتی.» او افزود که توافق وین «مسیری هموار و خوب» در اختیار ایران قرار می دهد تا هنگام فراهم شدن فرصت «به یک قدرت اتمی تبدیل شود.»
جیمز ریش دیگر سناتور جمهوری خواه، این سخنان را تکرار کرد و گفت: «با تمام احترامی که برای شما قائلم باید بگویم که شما فریب خورده اید و ملت آمریکا هستند که هزینه پرداخت خواهند کرد.هرکس معتقد است این توافقی خوب است، در صف ساده لوح ترین مردم جهان قرار دارد.»
روز چهارشنبه هزاران تظاهر کننده به میدان تایمز سکویر در نیویرک رفتند و توافق اتمی را محکوم کردند. آن ها این توافق را خطری برای امنیت جهان برشمردند و خواستار رد آن از سوی کنگره شدند.

No comments:

Post a Comment