Sunday, July 5, 2015





آتنا دایمی بدلیل وخامت حالش به درمانگاهی خارج از زندان منتقل شد
 بر اساس گزارش های دریافت شده از زندانیان سیاسی ، آتنا دایمی فعال سیاسی محبوس در بند عمومی زنان اوین موسوم به “بند نسوان”، شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، در حالی به درمانگاه صادقیه در تهران منتقل شده که پس از مراجعه وی به بهداری زندان اوین به دلیل مشکلات غددی و هورمونی و همچنین نبود متخصص غدد در بهداری زندان، بصورت اورژانسی به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شده است. 
یک شاهد عینی در محل درمانگاه گفته: “به آتنا دست‌بند زده بودند و اجازه نمی‌دادند که با خانواده‌اش حرف بزند. ماموران انتقال نگذاشتند که این زندانی، مادرش را در آغوش بگیرد و به همین دلیل آتنا و خانواده‌اش اعتراض کردند و مامور انتقال بشدت با آنها برخورد کرد. 
«آتنا دائمی» فعال سیاسی، ۲۷ ساله در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران لباس شخصی رژیم در منزل پدری خود بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران رژیم در زندان اوین منتقل شد. او پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رژیم به ریاست قاضی جلاد «مقیسه» محاکمه شد.
او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شد. اتهامات این فعال سیاسی، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع در دفاع و حمایت از کودکان کوبانی و شنگال و حضور در تجمعاتی علیه اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است. در دادگاه به «آتنا دائمی» و وکیل وی اجازه هیچ‌گونه دفاعی داده نشده است و پیش‌تر قاضی جلاد موسوم به «مقیسه» نیز این زندانی سیاسی را تهدید کرده “در صورت نپذیرفتن اتهاماتش او را به زندان قرچک خواهد فرستاد.
اخیرا «سازمان عفو بین‌الملل» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آتنا دائمی شده است. این سازمان حقوق بشری همچنین از ایران خواسته که مراقبت‌های پزشکی ضروری برای این فعال مدنی را فراهم کند و با احترام به کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و شهروندی که رژیم ایران نیز از امضاکنندگان آن است، حق آزادی اندیشه و بیان را به رسمیت بشناسد. گفته شده در سال گذشته خانواده و وکیل این زندانی، بارها آزادی «آتنا دائمی» را با قرار وثیقه درخواست کرده‌اند که هر بار قاضی «مقیسه» سرباز زده و تاکنون این درخواست را رد کرده است. «آتنا دائمی» هم‌اکنون در نهمین ماه بازداشت موقت، در بند زنان زندان اوین، منتظر حکم دادگاه تجدید نظر است.

No comments:

Post a Comment