Thursday, July 30, 2015



خودکشی دختر دانش آموز جوان کرمانشاهی بدلیل موفق نشدن در آزمون کنکور سراسری !

 شاید در ذهن بسیاری از ما انسانها پایان فصل تعطیلات تابستانی به معنای ورود به فصل جدید دیگری است اما متاسفانه باخبر شدیم در یکی از همین روزهای داغ تابستان پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، یک دختر کُرد اهل کرمانشاه به دلیل ناکامی در این آزمون، اقدام به خودکشی کرده و بدین ترتیب مهر پایان بر همه فصول زندگی خود کوبید.
هویت این دختر جوان را "ن.م" ساکن شهرک پردیس کرمانشاه اعلام شده است.
در همین رابطه نیز، روز سه‌شنبه سی‌ام تیرماه، یک دختر جوان اهل بوکان بنام "س.ک" پس از اطلاع از عدم قبولی در کنکور سراسری به زندگی خود پایان داد.
گفته می‌شود، این دختر جوان خود را از طبقه سوم منزل مسکونی به پایین پرت کرده بود.
گفتی است که کنکور سراسری هر ساله به دلیل حساسیت زیاد باعث ایجاد استرس در میان دانش‌آموزان می‌شود که گاها عدم قبولی در این آزمون باعث افسردگی و در مواردی خودکشی دانش‌آموزان را درپی دارد.
سعدی پیوندی، کارشناس مسائل آموزشی معتقد است نظام آموزشی ایران خود یکی از دلایل "افسردگی جوانان" و در نهایت خودکشی این جوانان است.
وی می‌گوید: "درباره تأثیر نظام آموزشی بر پدیده خودکشی در ایران، می‌توان از دو زاویه نگاه کرد. از زاویه عملکرد نظام آموزشی روی جوانان برای نمره آوردن و موفق شدن فشار است. بخصوص مسئله کنکور، از همان سال اول دبستان همه نگاه‌ها معطوف به قبول شدن یا نشدن در کنکور است. در سال‌های گذشته شاهد خودکشی ‌افرادی بعد از اعلام نتایج کنکور بوده‌ایم."
و این همه نتیجه و ارمغان حکومتی است که جوانان آن نه تنها چشم انداز امید بخشی را در آینده خود ترسیم نمی کنند که با یاس و افسردگی و با شکنندگی هر چه بیشتر اقدام به کار وحشتناکی چون خودکشی می کنند که هرگز جایی برای جبران و بازگشت باقی نمی ماند.

No comments:

Post a Comment