Wednesday, July 29, 2015



گزارشی از تجمعات و اعتراضات اقشار گوناگون مردم در شهرهای مختلف ایران

 در پی اعتراضات کارگری و مردمی در شهرهای مختلف ایران، روز سه‌شنبه 6مرداد 94 رفتگران شهرداری در کاشان و کارکنان اداره آتشنشانی در کرمانشاه و رانندگان خودروهای وانت حمل بار در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در کاشان جمعی از رفتگران معترض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده، در مقابل ساختمان شهرداری رژیم تجمع کردند. 
لازم به یادآوری است که حدود 4ماه از حقوق این رفتگرها پرداخت نشده است.
همچنین در کرمانشاه گروهی از کارکنان آتشنشانی مرکزی در اعتراض به پرداخت نشدن حق اضافه کاری سه ماهه در مقابل اداره آتشنشانی واقع در میدان شهرداری کرمانشاه تجمع کردند. 
در تهران نیز تعدادی از رانندگان خودروهای وانت بار نیسان در خیابان مولوی، روبروی دفتر شرکت باربری تجمع کرده و نسبت به پایین بودن سطح حقوقها تجمع کردند. آنها اعلام کردند تا تعیین‌تکلیف وضعیت حقوقی خودشان، از جابجایی بار خودداری می‌کنند. 
در روانسر در استان کرمانشاه گروهی از اهالی روستای سفید بر واقع به تخریب اماکن تفریحی و گردشی که با بودجه ساکنان محل ساخته شده بود اعتراض کردند و در محل شهرداری تجمع کردند.
آنها با بردن مدارک قانونی ساختمان سازی، ادعای مزدوران رژیم را در مورد غیرقانونی بودن ساخت این محل رد کردند. 
در سنندج گروهی از تولید کنندگان مواد غذایی در مقابل اداره استاندارد سنندج تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع کنندگان گفتند ماموران رژیم با گرفتن رشوه، گواهی استاندارد غیرمجاز صادر می‌کنند. نیروهای سرکوب حاضر در محل تلاش کردند این تجمع را به هم بزنند. اما موفق به این کار نشدند. 
در تهران ساعت11 صبح روز سه شنبه ، عده‌یی از خانواده‌های بیمارانی که از طرف اداره بیمه، نسخه‌های آنها مورد تأیید قرار نگرفته بود در مقابل اداره کل بیمه سلامت در خیابان فاطمی تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان تعیین‌تکلیف وضعیت نسخه‌های خود شدند. 
همچنین در اراک روز دوشنبه 5مرداد ماه 94 جمعی از کارگران کارخانه صنایع آهن و فولاد درخشان در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق و عیدی و پاداش سال 1394 خود بعد از گذشت پنج ماه از سال جدید شدند.
و بالاخره در قم اعتصاب کارگران معدن منگنز سه‌شنبه 6مرداد ماه پایان یافت. این اعتصاب که از روز یکشنبه 4مرداد ماه 94 شروع شده بود هنگامی پایان یافت که کارگزاران رژیم گفتند به خواست کارگران تن داده اند. کارگران می‌گویند اگر این وعده دروغ باشد مجدداً اعتصاب می‌کنند.

No comments:

Post a Comment