Sunday, October 4, 2015



نیلوفر اردلان : میخواهم حقم را به عنوان یک زن بگیرم

#بگونه: زنان در رژیم حاکم بر ایران همواره مورد ستم مضاعف بوده اند بویژه که قوانین ضد زن در ایران به مردان اجازه میدهد همسر خود را مانند یک کالا و شیئ یا ملک در اختیار خویش بدانند و اجازه هیچگونه رشد و ترقی را به آنان نمیدهد. یک نمونه اخیر که شاهد آن بودیم محرومیت نیلوفر اردلان عضو برجسته تیم فوتسال از شرکت در بازیهای آسیایی بدلیل مضحک و در عین حال خشم آور عدم اجازه شوهر می باشد.
نیلوفر اردلان میگوید: من جزو مربیان برتر پایه هستم، خودم هم از اول برنامه‌ام این بوده که بعد از این که بازیکنی را کنار بگذارم، مربی بشوم. این شرایط من را اذیت کرده و نمی‌توانم بابت این قضیه سکوت کنم. چرا که به خاطر این کار مهرم را بخشیدم. سر بازی‌های "گوانگ جو" آقای توتونچی به من گفت ثابت کن زندگی را دوست داری و مهرت را ببخش. من هم مهرم را بخشیدم. حالا سر بازی‌های آسیایی مالزی ایشان از من بهای دیگری خواست. ایشان به من گفت بقیه بهای یک زن را ببخش تا من پاسپورت را به تو بدهم. بقیه بهای یک زن یعنی نفقه و اجرت المثلی که به زن تعلق می گیرد و من احساس کردم که دیگر به عنوان یک زن در معرض توهین قرار گرفته‌ام. یک روزی این ماجرا و فوتبال برای من تمام می‌شود. اصلا همین امروز تمام می‌شود. حداقل حقم را به عنوان یک زن بگیرم.
#ایران #ورزش #جوانان #زنان #تبعیض

No comments:

Post a Comment