Sunday, October 25, 2015



وضعیت نگران کننده معلم زندانی رسول بداقی در سلول انفرادی 

#بگونه :رژیم جنایتکار و ضد انسانی خامنه ای، در وحشت از گسترش اعتراضات معلمان در سراسر کشور، معلمان در بند را تحت فشار بیشتر قرار داده است.
بنا به گزارش رسیده معلم زندانی رسول بداقی، مدت ٥ ماه است که در سلول انفرادی به سر می برد. این در حالی است که قاعدتا وی باید تیرماه امسال آزاد می شد.
محمد حبیبی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران می گوید بع
د از پنج ماه حضور دائمی در انفرادی بدون هیچ دلیل قانونی وضعیت رسول بداقی نگران کننده است.
وی در گفتگو با سایت حقوق معلم و کارگر درباره اخرین وضعیت رسول بداقی که از سال 88 به اتهام فعالیت های صنفی درزندان به سر می برد چنین گفت :
آقای بداقی که درسال 88 بازداشت وبا حکم 6 سال زندان در زندان گوهردشت به سر می برد قاعدتا باید تیرماه امسال آزاد می شد.اما اردیبهشت ماه امسال به بهانه پرونده جدید به بند دو الف منتقل شده و تحت بازجویی های جدید قرار گرفت.متاسفانه نه تنها در تیرماه بعد از شش سال زندان بدون مرخصی آزاد نشد که در دادگاهی جدید به ریاست قاضی جنایتکارصلواتی مجددا با حکم 3 سال زندان مواجه شد.علاوه بر اینها با وجودیکه بازجویی های پرونده جدید به پایان رسیده و حکم هم صادر شده است وی همچنان در انفرادی بوده و به بند عمومی منتقل نمی شود.
این عضو کانون صنفی معلمان با اشاره به خطر حضور طولانی یک زندانی در شرایط انفرادی مسئولیت عواقب احتمالی و خطرات جانی محتمل را متوجه مسئولان قضایی و امنیتی دانسته و چنین اضافه می کند: “تجربیات گذشته از زندانیان نشان می دهد که حضور طولانی در زندان انفرادی می تواند خطرات جسمی و روحی برای زندانی به دنبال داشته باشد، حال که درپرونده جدید حکم هم صادر شده است حداقل انتظار این است که رسول بداقی به بند عمومی منتقل شود،
#ایران #زندان #معلم 
#رسول_بداقی #سلول_انفرادی #اعتراض

No comments:

Post a Comment