Tuesday, October 13, 2015



فاطمه سالبهی، دختربچه ای که زیر سن قانونی شوهر داده شده بود با وجود اعتراف نکردن به قتل شوهر، توسط قوه قضاییه رژیم اعدام شد
#بگونه: بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر در ایران با خبر شدیم با وجود اعتراض ها و درخواست عفو بین الملل مبنی بر توقف اعدام فاطمه سالبهی وی صبح امروز توسط دژخیمان خامنه ای به دار آویخته شد.
دختر جوانی که قبل از رسیدن به سن قانونی زمانی که هنوز کودک به حساب می آمد بدون در نظر گرفتن رای و اندیشه وی با حمایت قوانین ضد زن آخوندی شوهر داده شد و در سن هفده سالگی به اتهام قتل همسر بازداشت و سرانجام به تیغ کین همانهایی که کودکیش را از وی به یغما برده بودند سحرگاه امروز در زندان عادل آباد شیراز در نهایت بی عدالتی و شقاوت توسط حکم جنایتکارترین مزدوران خامنه ای موسوم به قاضی اعدام شد.
این حکم در حالی اجرا شد که پرونده فاطمه سالبهی از ابهامات زیادی برخوردار بود و وی در دادگاه هرگز انجام قتل را به گردن نگرفت.
همچنین لازم به یادآوری است که قوانین رژیم ایران سن مجازات کیفری کودکان را ۱۵ سال برای پسران و ۹ سال برای دختران می‌داند، در حالی که کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون حقوق کودک اعدام افراد کمتر از هجده سال را منع می‌کند.
این اقدام رژیم ایران با تعهدات کشور در چارچوب میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون حقوق کودک در تضاد است.
#اعدام #کودکان #عادل_آباد

No comments:

Post a Comment