Sunday, October 18, 2015



گزارشی از اعتراضات گسترده اقشار گوناگون مردم به جان آمده در سراسر کشور

#بگونه : مردم به جان آمده از ستم آخوندهای چپاولگر برای گرفتن حق و حقوقشان به پا خواسته اند و در زیر فشار و سرکوب ، مقاومت کرده و اعلام میدارند که تا بدست آوردن خواسته هایشان به اعتراضات ادامه خواهند داد.
گزارش زیر گوشه ای از اعتراضات مردمی فقط مربوط به یک روز از اعتراضات گسترده هر روزه در شهرهای مختلف است.
به گزارش رسیده ،روز چ
هارشنبه 22مهر، کارگران پیمانی پروژه بیمارستان مهدی واقع در محدوده میدان توحید در غرب تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.
این اعتراض به‌خاطر اخراج کارگرانی که به پرداخت نشدن دو ماه حقوق معترض بودند و همچنین زورگویی‌های مدیران پروژه به کارگران بود.
گفتنی است پرداخت نشدن حقوق کارگران و تأخیرهای طولانی در دادن اضافه کاری آنها، در حالی رخ داده که طبق اعلام وزارت بهداشت رژیم و دانشگاه علوم پزشکی، که متصدی ساخت این پروژه هستند، مشکل مالی در این پروژه وجود ندارد و هزینه‌های آن سر موعد تأمین و پرداخت می‌شود.
*****
روز چهارشنبه 22مهر، اتوبوس‌داران ترمینال جنوب تهران که به‌صورت قراردادی، پیمانی، یا درصدی با این ترمینال همکاری می‌کنند، به‌دلیل طرح افزایش 20 درصدی مالیات کرایه‌های اتوبوس‌داران، دست به اعتصاب زدند.
*****
صبح روز چهارشنبه 22مهرماه 94 گروهی ازمستمری بگیران تأمین اجتماعی در شهرستان دهلران ایلام در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده از سال 92 به بعد تجمع اعتراضی برگزار کردند، ایادی رژیم در تامین اجتماعی دهلران به این افراد وعده داده بودند که در هر ماه بخشی ازاین مطالبات عقب‌افتاده را پرداخت می‌کنند که این کار را نکرده‌اند.
*****
صبح روز چهارشنبه 22مهرماه ،گروهی ازکارگران شرکت شیر و لبنیات پاستوریزه بیستون، واقع در شهرک صنعتی بیستون، در اعتراض به نگرفتن یک‌سال حق بیمه در محل پرسنلی این شرکت تجمع اعتراضی کردند. کارگران می‌گفتند با بیمه نکردن ما می‌خواهند هر وقت خواستند اخراجمان کنند.
*****
کارگران شرکت قطعات خودروسازی مدد رویال روز چهارشنبه 22مهر، در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق‌شان در مقابل کارخانه در شهرک صنعتی پایتخت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کارگران شرکت مدد رویال در 8مهر ماه برای اولین بار دست به تجمع زدند اما بعد از گذشت دو هفته هنوز حقوق‌شان پرداخت نشده و بلاتکلیف هستند.
*****
صبح روز چهارشنبه 22مهرماه، صبح تعدادی از کارکنان شرکت خدماتی بیرانوند واقع در بلوار موسوم به بهشتی در خیابان صدرای کرمانشاه، در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق تجمع اعتراضی برگزار کردند.
*****
صبح روزچهارنشبه 22مهرماه ، گروهی از کارکنان قراردادی تأمین اجتماعی شعبه 4 کرمانشاه واقع درخیابان سراب در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حق بیمه در محل این اداره تجمع اعتراضی برگزار کردند.
*****
صبح روز چهارشنبه 22مهرماه 94، جمعی ازدانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی موسوم به شهید بهرامی در بلوار کسری، خیابان امیری تجمع کردند.
دانشجویان معترض می‌گفتند باگذشت نزدیک به یک ماه که از سال تحصیلی و دریافت هزینه کلان و علی‌رغم مراجعات مکرر، تا به‌حال مسأله ایاب و ذهاب دانشجویان حل نشده است.
*****
صبح روز چهارشنبه 22مهرماه ، جمعی از والدین دانش‌آموزان در اعتراض به اخاذی جدید برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان دست به تجمع اعتراضی زدند.
والدین دانش‌آموزان گفتند، طبق قرار ما باید مبلغ 80هزارتومان بابت هزینه تردد فرزندانمان در سال می‌دادیم که الآن می‌گویند 50هزار تومان دیگر نیز باید بدهیم.
*****
دانشجویان در ورودی دانشگاه آزاد سنندج، محل معاونت دانشجویی این دانشگاه در
اعتراض به نداشتن سلف‌سرویس دست به تجمع اعتراضی زدند.
در یک تجمع اعتراضی دیگر تعداد زیادی از دانشجویان ورودی 94 دانشگاه آزاد سنندج که قبول شدگان سایر شهرها هستند در اعتراض به ندادن خوابگاه از طرف ایادی رژیم در دانشگاه آزاد سنندج، در محل ساختمان اداری این دانشگاه تجمع اعتراضی کرده و خواهان گرفتن سهمیه خوابگاه شدند. دانشجویان به جان آمده می‌گفتند به‌رغم گرفتن
هزینه‌های نجومی از ما الآن می‌گویند جا نداریم.

#ایران #تجمع #کارگر #دانشجو #اعتراض

No comments:

Post a Comment