Sunday, October 18, 2015



بیانیه اعتراضی اتحادیه اروپا به رژیم اعدامگر آخوندی : اعدام نوجوانان در ایران ظرف چند روز وحشت کامل از نظام قضاییه عمیقاً ناکارآمد رژیم ایران را بارز می‌کند

#بگونه: روز چهارشنبه 22مهر 94، اتحادیه اروپا طی صدور بیانیه‌یی اعدام فاطمه سالبهی را ناقض تعهدات رژیم ایران در رعایت قوانین بین‌المللی خواند.
در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: اعدام فاطمه سالبهی که در 17سالگی مرتکب جرمی انتسابی شده بود، ناقض کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی و همچنین کنوانسیون حقوق کودک بشمار می‌رود.
لازم به یادآوری است که رژیم جنایت پیشه آخوندی همزمان با روز جهانی مبارزه با اعدام، با به دار آویختن دو نوجوان و همچنین اعدام فاطمه سالبهی در زندان عادل آباد شیراز، برغم هشدارهای عفو بین‌الملل، بار دیگر عدالت را به سخره گرفت.
عفو بین‌الملل گفت: گزارشهای رسیده از دومین اعدام نوجوانان در ایران ظرف چند روز وحشت کامل از نظام قضاییه عمیقاً ناکارآمد رژیم ایران را بارز می‌کند. فاطمه سالبهی زن 23ساله‌ای که روز سه‌شنبه اعدام شد، هنگام جرم انتسابی در سن 17سالگی بود. وی چند روز بعد از اعدام صمد زهابی حلق‌آویز شد. صمد زهابی نیز نوجوانی بود که هنگام جرم انتسابی 17سال سن داشت.
معاون مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: استفاده از مجازات اعدام، بی‌رحمانه و ضدانسانی است و در هر شرایطی تحقیرآمیز است و زمانی که در مورد اشخاص زیر 18سال اجرا می‌شود کاملاً مشمئز کننده است. این اعدامها به سخره گرفتن عدالت برای نوجوانان است.
#نوجوانان #اعدام #عفو_بین_الملل #فاطمه_سالبهی

No comments:

Post a Comment