Sunday, October 18, 2015


احکام طولانی زندان و شلاق برای دو شاعر ایرانی "مهدی موسوی و فاطمه اختصاری "

#بگونه : بیدادگاه رژیم دیکتاتور و فاشیستی خامنه ای، مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، دو تن از سرایندگان "غزل پست مدرن" را به اتهام واهی "توهین به مقدسات" و "تبلیغ علیه نظام" به تحمل حبس‌های طولانی و ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد.
به حکم بیدادگاه رژیم در تهران، فاطمه اختصاری به ۱۱ سال و نیم و مهدی موسوی به ۹ سال زندان محکوم شدند. بیدادگاه رژیم علاوه بر اتهاماتی مانند "تبلیغ علیه نظام" مهدی موسوی را متهم به "نگهداری گاز اشک‌آور" کرده است و فاطمه اختصاری را به "نشر تصاویر غیراخلاقی"؛
وکیل مدافع این دو شاعر اتهام های وارده به آنها را رد کرده است.
مهدی موسوی در یکی از آخرین پیام‌هایی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، حکم دادگاه را "حکم بی‌دادگاه" نامیده و نوشته است: «صدور چنین احکام ناعادلانه‌ای به جرم شعر گفتن و کتاب چاپ کردن در سرزمینم را تنها لکهٔ ننگی بر شعور انسانی و آزادی بیان می‌دانم و امیدوارم که روزی در این سرزمین عدلی جاری شود که کسی را به جرم شعر گفتن و آزاده بودن به زندان‌های طویل المدت محکوم نکنند.»
مهدی موسوی و فاطمه اختصاری پیشتر نیزدر آذرماه سال ۹۲ دستگیر و تا دی ماه همان سال در بازداشت نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران رژیم و در سلول‌های انفرادی زندان اوین به سر بردند تا زمانی ‌که با یک وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند. دستگیری آن‌ها در سال ۹۲ با اعتراض "انجمن قلم سوئد" و "بنیاد شعر" آمریکا که هردو از نهادهای ادبی مطرح‌هستند روبرو شد.
#ایران #دستگیری #زندان #شلاق #شکنجه #شاعر

No comments:

Post a Comment