Wednesday, October 7, 2015



دو سال حبس بدون مرخصی زهرا زهتابچی به دلیل فعالیت با اپوزسیون ایران

#بگونه: به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت حدود دو سال از آغاز بازداشت و حبس زهرا زهتابچی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، هنوز امکان مرخصی برای وی فراهم نیست و دژخیمان دستگاه قضایی با مرخصی وی مخالفت می کنند.
زهرا زهتابچی، متولد ۱۳۴۸، کار‌شناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه و پژوهشگر علوم اجتماعی است که از تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲ به همراه همسر، خواهر و دختر ۲۰ ساله ش بازداشت شد. همسر زهرا زهتابچی (دکتر سید جواد خوش‌نیت) بمدت ۲۲روز، نرگس خوش نیت، دختر زهرا زهتابچی به مدت ۲۴ ساعت و فائزه زهتابچی خواهر زهرا زهتابچی نیز بمدت یک هفته در بازداشت بسر بردند.
زهرا زهتابچی پس از بازداشت مدت ۱۴ ماه را در بند ۲۰۹، بازداشتگاه ویژه وزارت اطلاعات رژیم مستقر در زندان اوین گذراند و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی که تعدادی از اعضای نزدیک خانواده خود را در دهه ۶۰ از دست داده است به اتهام هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف "سازمان مجاهدین خلق ایران"، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب رژیم به ریاست پاسدار صلواتی موسوم به قاضی، محاکمه و به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر رژیم تایید گردید.
لازم به یادآوری است که رژیم جنایتکار آخوندی پس از سرقت انقلاب مردمی 57، در راستای حفظ قدرت نامشروع خود از اعمال هیچگونه جنایتی در حق نیروهای مخالف کوتاهی نکرد و تا حد زیادی نیز موفق شد تا جریانات مختلف و مخالف انقلابی را از سر راه خود با کشتار و قلع و قمع آنان بردارد اما در طی همه این سالها سازمان مجاهدین خلق ایران توانست بعنوان منسجمترین و بزرگترین اپوزسیون نظام خود را حفظ کرده و همچنان به مبارزه خود علیه حاکمان آخوندی تا فرا رسیدن روز آزادی مردم ایران ادامه دهد.
#ایران #آزادی #زندانی #دانشگاه

No comments:

Post a Comment