Sunday, October 18, 2015



ردپای رژيم ايران در بمب گذاري اخير در تركيه،یکی از بمبگذاران آنکارا يك سال در ايران اقامت داشته است

#بگونه: به گزارش رسانه هاي تركيه مقامات امنيتي اين كشور چهار روز پس از انفجارهاي اخير انگشت اتهام را به سوي رژيم ايران نشانه رفته اند و دو نفر از بمبگذاران راه‌آهن مرکزی آنکارا که به مرگ حدود یکصد تن منجر شد عضو هسته‌های داخلی داعش در ترکیه می‌باشند كه سفري هم به ايران تحت حاكميت ابوداعش داشته اند. 
دولت ترکیه پیشتر فهرستی ٢١ نفری از مظنونان حملات ١٨ مهرماه پایتخت ترکیه منتشر کرده بود.
رژيم در يك فرار به جلو در خبرگزاري تسنيم هویت یونس امره آلاگوز برادر عامل عملیات ٢٩ تیرماه جاری در شهر سوروچ و عمر دنیز دوندار اعلام كرده بود كه از اهالی استان غازی عینتاب در جنوب ترکیه هستند.
پدر دوندار گفته که پسرش در سال ٢٠١٣ به سوریه رفته و پس از اقامتی یک‌ساله، به ایران بازگشته و در نهایت از طریق خاک ترکیه وارد خاک سوریه شده است.
احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NTV این کشور در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد حمله تروریستی آنکارا گفت: برخی از کشورها رشد و توسعه ترکیه را به مثابه‌ تهدیدی برای خود تلقی می‌کنند و ما این کشورها را شناسایی کرده‌ایم".
گفتني است كه يك دیپلمات پيشين رژيم اخيرا در يك افشاگري فاش ساخت كه رژيم ايران بخشي از تسليحات داعش را تامين و از وجود داعش در عراق و سوريه سود مي برد. ابوالفضل اسلامي ديپلمات پيشين رژيم در ژاپن می‌گوید: «جمهوری اسلامی از وجود داعش نهایت استفاده را کرده است. وجود داعش باعث شد که جمهوری اسلامی وجودش را در عراق و سوریه توجیه کند. مطمئنا وجود داعش برای جمهوری اسلامی مفید است و من می‌خواهم بگویم که بخشی از تسلیحاتی که برای داعش ارسال می‌شود و بخشی از حمایت‌ها، باز از طریق جمهوری اسلامی است. من خودم شاهد بودم که به ما می‌گفتند برای ما فرقی نمی‌کند کمونیست، شیعه، سنی. هرکسی که جهت ایجاد بحران برای حفظ و بقای نظام موثر باشد، باید به او کمک کرد. بودجه‌های سری سفارتخانه‌ها برای کسانی بود که اصلا مسلمان نبودند، کسانی که اصلا شیعه نبودند. اما این‌ها برایشان اصلا فرقی نمی‌کند. من معتقدم جمهوری اسلامی از وجود داعش به نفع خود بهره‌برداری می‌کند.»
#ایران #ترکیه #آنکارا #بمبگذاری #داعش #ابوداعش #تروریسم

No comments:

Post a Comment