Tuesday, June 30, 2015





مراسم پایانی تحصن کانون وکلا در محاصره‌ی کامل انواع نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم پایان یافت 

 بر اساس اخبار گزارش شده، نسرین ستوده پس از ۲۵۲ روز پایداری و پافشاری " بر حق کار حق دگر اندیشان "، طی برگزاری مراسمی به تحصن خود پایان داد.
بر این اساس این تحصن اعتراضی ۲۵۲ روزه به ممنوعیت کار دگراندیشان نسرین ستوده و یارانش در محاصره‌ی کامل انواع نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم پایان یافت. با شکستن حکم نسرین ستوده وکیل بسیاری از زندانیان سیاسی، عقیدتی و نوجوانان محکوم به اعدام و کاهش این حکم از ۳ سال به ۹ ماه، روز دوشنبه هشتم تیر ماه دهها تن از فعالان و چهره‌های سیاسی و هموطنانی از تهران و شهرهای مختلف با حضور گسترده در مقابل کانون وکلا گرد هم آمدند.
از ساعات ابتدایی، نیروهای امنیتی – انتظامی رژیم با انوع دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین شرکت کنندگان داشتند. گوشی افرادی را که اقدام به عکسبرداری می‌کردند بلافاصله ضبط می کردند. یکی دو نفر دستگیر شده بودند که با تلاش دکتر فریبرز رییس دانا و دیگر همراهان آزاد شدند.
همچنین ماموران رژیم پلاکاردهای خانواده‌های زندانیان سیاسی حاوی عکس فرزندان‌شان را با حمله و هجومشان از دست آنها گرفتند.
یکی از مزدوران امنیتی رژیم با لباس شخصی وارد حریم کانون شده، میز و صندلی نگهبانان کانون را که متعلق به وکلا بوده و با هزینه‌ی آنها خریداری شده بود بطور غیرقانونی اشغال و از آنجا با نیروهای اطراف در ارتباط بود.
به دلیل سنگینی جو امنیتی و با بدتر شدن اوضاع از سوی مزدوران امنیتی رژیم نسرین ستوده, دکتر محمد ملکی و رضا خندان دقایق کوتاهی با شرکت کنندگان سخن گفته و سرانجام در ساعت ۱۱ پایان تحصن اعلام و از شرکت کنندگان خواسته شد محل تحصن را ترک کنند.
در پایان باید اضافه کرد آنچه که باعث می شود تا رژیم بر سرکوب و اعدام و ایجاد جو امنیتی و خفقان بیشتر بیفزاید به دلیل ترس و وحشت بی اندازه خود نظام از خروش و قیامی است که در قالب اتحاد و همبستگی مردم امکان پذیر می شود. از این روی همواره با تمام قوا در مقابل کوچکترین جمع اعتراضی حاضر و اقدام به سرکوب می کند. اما آنچه که حایز اهمیت قرار دارد نترسیدن و ادامه پایداری و همبستگی مردم ایران در گرفتن حقوق مسلم انسانی خودشان است که نسرین ستوده با برپا داشتن تحصن اعتراضی و ایستادگیش در برابر حق کار دگراندیشان سرانجام توانست این رژیم آخوندی را در مقابل خود به زانو درآورد.

No comments:

Post a Comment