Sunday, June 28, 2015



یک کولبر زحمتکش دیگر توسط شلیک نیروهای مرزی رژیم به قتل رسید

بر اساس گزارشات دریافتی از ارومیه روز شنبه 30خرداد 94 ، کاسبکاران و کولبران مرزی کرد که می‌خواستند از منطقه شهیدان در کردستان ایران وارد کردستان ترکیه شوند، با حمله مزدوران مرزی رژیم مواجه شدند که با سلاحهای سنگین، به آنان شلیک می‌کردند. این گلوله‌باران به مدت یک ساعت از ساعت 12 تا 13 ادامه داشت. نیروهای سپاه در نوسود از توابع شهرستان پاوه با یورش به کولبران و کاسبکاران، اقدام به توقیف اجناس آنان کردند.
از دیگر سو و بر اساس گزارشات منتشره، یک کولبر کُرد نیز به نام خسرو امین‌زاده اهل روستای "زیندشت" از توابع شهرستان سلماس بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی مستقر در منطقه مرزی "سرو" ارومیه جان خود را از دست داده است.
گفته می‌شود، این کولبر کُرد جهت تأمین مایحتاج روزمره زندگی به کولبری در مناطق مرزی ارومیه روی برده بود.
هموطنان مناطق مرزی به دلیل بیکاری، فقر و تورم بیش از حد به کولبری در نقاط مرزی روی برده که در اکثر موارد هدف تیراندازی نیروهای نظامی رژیم قرار می‌گیرند.
نیروهای نظامی رژیم به بهانه "مبارزه با قاچاق کالا" بدون اخطار و در نظر گرفتن قوانین استفاده از سلاح، کولبران مرزی را هدف تیراندازی قرار می‌دهند.
پیشتر معاون مرزبانی رژیم به خبرگزاری حکومتی مهر اعلام کرده بود: کولبرانی که به شیوه غیرقانونی کالاها را از مرز وارد کشور می‌کنند از سوی نیروهای انتظامی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند.

No comments:

Post a Comment