Monday, June 22, 2015



وخامت حال زندانی سیاسی سعید حسین زاده در بند ۸ زندان اوین

 به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، محمدسعید حسین زاده زندانی سیاسی، بتازگی با بروز مشکلات تنفسی و رماتیسم مفاصل و 
عدم رسیدگی، شرایط دشواری را در بند هشت زندان اوین تجربه می 
کند. 
بنا بر این گزارش، این زندانی طی ۲۵ تا ۲۷ خرداد، به مدت سه روز دچار حملات قلبی و تنفسی بوده که منجر به اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان شده است.
به گفته یکی از نزدیکان آقای حسین زاده، انتقال وی به بیمارستان با لباس زندان و توأم با بدرفتاری بوده و به همین دلیل وی اعلام کرده است که با این شرایط حاضر به اعزام مجدد نیست.
به گفته این منبع، این فعال حقوق بشر اخیرا همچنین به رماتیسم مفاصل مبتلا شده است که هنوز مداوایی صورت نگرفته و تمام این مشکلات در زندان و به دلیل فقدان مراقبت های بهداشتی مناسب برای وی ایجاد شده است.
سعید حسین زاده به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی، علیرغم اصل تفکیک جرائم در بند هشت اوین نگهداری می شوند، بند هشت در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین محسوب می شود.
محمد سعید حسین زاده در شهریور ماه سال ٩٣ به همراه چند فعال سیاسی دیگر با اتهاماتى از قبیل اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری بازداشت و در بند دو-الف سپاه پاسداران رژیم مورد بازجویی قرار گرفت.
پس از از پایان بازجویی و انتقال به بند هشت، اوایل اردیبهشت ماه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رژیم به ریاست قاضی جنایتکار مقیسه، حکم ۷ سال حبس تعزیری در مرحله بدوی به وی ابلاغ شد و هم اینک منتظر بررسی در مرحله تجدید نظر است.

No comments:

Post a Comment