Sunday, June 28, 2015





دیدار جمعی از فعالان صنفی معلمان با خانواده اسماعیل عبدی پس از بازداشت وی

امروز عصر پس از بازداشت اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در زندان اوین، جمعی از فعالان صنفی معلمان با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کردند.
بنا بر گزارشات دریافت شده روز شنبه ٦ تیر اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران که برای پیگیری حکم ممنوع الخروج بودنش از کشور، به دادسرای اوین مراجعه کرده بود؛ پس از ساعتها بازجویی بازداشت و روانه زندان شد.
در این روز تعدادی از معلمان که قرار گذاشته بودند، اسماعیل عبدی را همراهی کنند، و تعدادشان بیش از ٧٠ نفر بود و از تهران و شهرهایی چون مریوان، همدان، مشهد، کرج، زاهدان، رودهن، ملارد، شهریار، قلعه حسن خان، تاکستان و.. بودند، با شنیدن خبر دستگیری اسماعیل عبدی مقابل اوین تجمع کردند. یکی از معلمان به اسم زینالزاده که به عنوان نماینده معلمان به درون زندان رفته و با بازجوها و اسماعیل عبدی صحبت کرده بود در میان معلمان حاضر شد و گفت به بازجوها از طرف معلمان گفته است چنانچه بازداشت عبدی ادامه یابد، معلمان با جمعیت بیشتری دست به تجمع خواهند زد و مقامات زندان نیز تهدیدات همیشگی خود را کرده بودند. معلمان در ساعت ۶ بعدازظهر به تجمع خود پایان دادند تا بعدا درمورد ادامه اعتراض تصمیم گیری کنند.


No comments:

Post a Comment