Monday, June 22, 2015



جزئیات اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی منصور آروند

 زندانی سیاسی منصور آروند که در روز پنج‌شنبه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران مزدور وزارت اطلاعات رژیم از زندان مرکزی مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، روز شانزدهم خرداد ماه اعدام شده است و رژیم جنایتکار اعلام کرد که ۲۴ خرداد این حکم غیر انسانی را اجرا کرده است 
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۲۵ خردادماه مسئولان زندان میاندوآب به خانواده منصور آروند اطلاع داده بودند که فرزندشان در روز یکشنبه ۲۴ خردادماه در این زندان اعدام شده است. در صورتی بنابه گزارش موثقی این زندانی سیاسی در روز شانزدهم خرداد ماه اعدام شده است.
یک منبع موثق در خصوص اعدام منصور آروند در زندان میاندوآب به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت هنگامی که «منصور آروند» در روز پنج‌شنبه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران وزارت اطلاعات از زندان مرکزی مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، به سلول انفرادی این زندان منتقل می شود، و حکم اعدام وی در روز شانزدهم خرداد ماه به اجرا در می آید، که به دلائل نامعلومی مسئولان زندان بنابه دستور وزارت اطلاعات، اعلام خبر اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی را به تغییر انداختند.
در خصوص اینکه آیا حکم اعدام وی قبلا لغو شده بود، این منبع گفت: این شایعاتی بود که متاسفانه هم خود منصور و هم خانوادەاش باور کرده بودند، وگرنه دیوان عالی کشور صلاحیت کاهش و لغو احکام قضایی را ندارد و صرفا می تواند با بررسی شکلی، حکمی را نقض کرده و برای رسیدگی مجدد در اختیار شعبه دیگری از دادگاه قرار دهد. وی همچین اضافه کرد که پیشتر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، یک نهاد وابسته به قوه قضاییه ایران، به منصور آروند، علی و حبیب افشاری اطلاع داده بود، که حکم اعدام آنها لغو شده و مجددا محاکمه خواهند شد. که متاسفانه جز شایعه، چیزی دیگری نبود.
«منصور آروند» در خردادماه سال ١٣٩٠، در منزل شخصی خود در مهاباد دستگیر شد.
این زندانی سیاسی کُرد ماه‌ها در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات مهاباد تحت شکنجه قرار گرفت و سرانجام در ٢٣ خردادماه ١٣٩١، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب (بیدادگاه رژیم )شهر مهاباد، به اعدام محکوم شد.
تاکنون جنازه این زندانی سیاسی به خانوادەاش تحویل داده نشده است.

No comments:

Post a Comment