Tuesday, June 23, 2015



واكنش آمريكا و انگليس به آخرين مانورهاي رژيم در رابطه با مذاكرات اتمي 

آمریکا: هر توافق نهایی اتمی باید شامل بازرسیهای لازم و مؤثر باشد . وزیر خارجه انگلستان: رژیم ایران باید عقب‌نشینی بیشتری بکند . فاکس نیوز در گزارشی از روند مذاکرات اتمی نوشت مجلس رژیم ایران روز یکشنبه با بازرسیهای بین‌المللی از سایتهای نظامی این کشور مخالفت کرد.
یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به فاکس‌نیوز گفت: تصمیم مجلس رژیم ایران در این رابطه به‌دست وزارت‌خارجه رسیده است، موضع قدرتهای جهانی کماکان این است که هر توافق نهایی اتمی باید شامل بازرسیهای کافی و مؤثر و همچنین شفافیت در مورد تأسیسات رژیم ایران در ارتباط با برنامه اتمیش باشد. 
مقام وزارت‌خارجه آمریکا گفت: بدون این، ما با توافقی موافقت نخواهیم کرد. فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان روز دوشنبه در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: در صورتی‌که بخواهیم به توافق اتمی دست‌یابیم رژیم ایران می‌بایست عقب‌نشینی و نرمش بیشتری از خود نشان دهد. او مذاکرات را جدی توصیف کرد و افزود: تمامی گزینه‌ها روی میز است. عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای رژيم ایران درباره نتایج پنج روز نشست های فشرده با نمایندگان کشورهای 5+1 در وین گفته است، اختلاف نظرهایی که در خصوص متن توافقنامه وجود دارد مقداری کمتر شده اما پیشرفت کار به آن اندازه ای که انتظار داشتیم نیست.
وي در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیماي رژيم گفت: «متن مربوط به توافقنامه، متن پیچیده ای است و ابعاد مختلفی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ حقوقی و از همه مهمتر به لحاظ سیاسی دارد. باید بررسی های کاملی روی آن صورت گیرد. این کار ابتدا در سطح کارشناسان سپس در سطح معاونان انجام می شود».
عراقچی تاکید کرد: «به هرحال به روزهای آخر مذاکرات و به مهلت تعیین شده نزدیک می شویم. البته همانگونه که بارها گفته شده این مهلت برای ما نهایی نیست و اگر لازم باشد که چند روز بیشتر گفتگو کنیم این کار را انجام خواهیم داد. آنچه که برای ما مهم است رسیدن به یک توافق مطلوب و مورد قبول برای ملت ایران (بخوانيد رژيم) است که در آن حقوق مردم ایران (حقوق رژيم ضد ايراني ولايت فقيه و دست يابي به بمب اتم )شناسایی و محترم شمرده شده باشد و برنامه هسته ای ایران به رشد و پیشرفت خود ادامه دهد و تحریم ها هم برداشته شود».

No comments:

Post a Comment