Tuesday, June 23, 2015



حمله به قایق مهاجران در آبهای لیبی، همزمان با تصمیم اتحادیه اروپا برای عملیات نظامی علیه قاچاقچیان 

: سالهاست که در پی سیاستهای مماشاتگرانه و نادرست دنیای غرب، اروپا و آمریکا با چشم بستن به جنایات کشورهای دیکتاتوریی همچون سوریه و عراق و ایران و ... به طمع دستیابی به فرصت های اقتصادی و انباشت سرمایه در نقاط مشخص از پیش تعیین شده دنیا ، مردم کشورهای فقیر و یا تحت حاکمیت حاکمان مستبد را وادار می سازد تا به امید نجات جان خود و عزیزانشان و در رویای یک زندگی بهتر با فرار از سرزمین پدری خود با ریسک بزرگی بر سر جان بصورت قاچاق اقدام به فرار کنند. اما متاسفانه هر سال شاهد جان باختن بسیاری از این مهاجران در سراسر دنیا در نیمه راه پرمخاطره اشان هستیم.
در همین راستا یکشنبه شب گذشته یک قایق که حامل ۲۹۸ مهاجر از کشورهای مختلف بود، از سوی سواحل لیبی هدف گلوله قرار گرفت و در نتیجه شلیک به قایق حامل مهاجران غیرقانونی ، یکی از سرنشینان کشته و یک مهاجر دیگر نیز بشدت مجروح شد. 
پس از این حادثه، یک کشتی متعلق به نیروی دریایی ایتالیا به کمک سرنشینان این قایق شتافته و این مهاجران را به بندر پوزالو در سیسیل انتقال داده است. فرد مجروح نیز با هلیکوپتر به بیمارستانی در جزیره لامپدوزا منتقل شده است.
پرونده‌یی با موضوع قتل عمد در دادگاه سیسیل گشوده شده و تحقیقات در این زمینه نیز آغاز شده است. مقامات گارد ساحلی لیبی شلیک به این قایق حامل مهاجران را رد کرده‌اند. 
علاوه بر این تعداد مهاجر نجات یافته توسط کشتی ایتالیایی، در طول روز دوشنبه دست‌کم یک هزار و ۶۵۸ مهاجر دیگر نیز توسط کشتیهای امدادرسانی بریتانیایی و آلمانی از دریا گرفته شده و به ناپل، سالرن و رجیو کالابره انتقال داده شده‌اند. 
شلیک به این قایق بادی در حالی صورت می‌گیرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا طی نشستی در لوکزامبورگ، موافقت خود را با آغاز عملیات نظامی علیه قاچاقچیان مهاجر در آبهای مدیترانه اعلام کردند.

No comments:

Post a Comment