Monday, June 22, 2015




اجرای قانون آخوند ساخته تفکیک جنسیتی در سازمان صدا و سیماي رژيم
 
 نظام آخوندی که از روز روی کار آمدنش تلاش دارد تا با اجرای احکام ضد زن کشور را هر چه بیشتر به ورطه سقوط کشانده و با پیاده کردن قوانین برخاسته از قرون وسطا زنان میهن را از حضور فعال در جامعه به کنار زده و حذفشان کند تا مبادا خط سرنگونی رژیم شتاب بیشتری بخود بگیرد در حالیکه در زیر دماغ همین رژیم به کودک خیابانی 11 ساله بارها و بارها تجاور می شود بدون آنکه صدایی از کارگزاری به گوش برسد و اقدامی و اعتراضی در این زمینه دیده شود اما در همین راستا براساس خبرگزاری حکومتی ایلنا گزارش شده است که صدا و سیما با اجرای یک بخشنامه، تفکیک جنسیتی در شبکه‌های رادیویی را آغاز کرده است. طبق این دستور اتاق‌هایی که مردان مدیریت ‌آنها را برعهده دارند، از کارمندان زن تخلیه می‌شود.
بتازگی بخشنامه‌ای مبنی بر تفکیک جنسیتی از سوی نرگس آبروانی، معاون رژیم در سازمان صدا و سیمای رژيم ، برای اجرا به مسئولان شبکه‌های صدا ابلاغ شده است. به موجب این بخشنامه از این پس در اتاق‌هایی که مدیریت آنها بر عهده مردان است، هیچ کارمند یا منشی زنی اجازه فعالیت ندارد.
بر اساس همین گزارش مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی از جمله رادیو جوان، اقتصاد و ورزش اجرای این بخشنامه را آغاز کرده‌اند.
طرح تفکیک جنسیتی یکی از موضوعات جنجالی است که پیش‌تر شهرداری تهران در بخشنامه‌ای که گفته می‌شد محرمانه بوده، خواستار اجرای آن در این سازمان شده بود. به موجب این بخشنامه که محتوای آن تیرماه سال ۹۰ به رسانه‌ها راه پیدا کرد، برای سمت‌هایی نظیر مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن یا تایپیست که در محدوده دفتر کار مدیران اشتغال دارند، باید تنها از کارمندان مرد استفاده شود.
پس از افشای این طرح محمدباقر قالیباف، شهردار رژیم در تهران جهت لاپوشانی افکار واپسگرایانه خود در واکنش ‌به انتقادهای گسترده گفت: «حرفی که در شهرداری زده‌ایم این بود که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.» اما نکته اینجاست که چرا رژیمی که کارگران و معلمان و اقشار مختلف مردم از مشکلات عدیده معشیتی و نبود آزادی و گرسنگی و تبعیض ... می نالند، همه و همه را رها کرده و تنها به موضوعاتی چون اجرای کنسرتها و یا تفکیک جنسیتی در صدا و سیما و یا دانشگاه و امثال اینها می پردازد؟!
براستی همه اینها نشان از ترس هر چه بیشتر نظام از سرنگونی و در نتیجه نیاز هر چه بیشترش به سرکوب با اجرای قوانین ارتجاعی و ضد مردمی در راستای ایجاد فضای ارعاب و خفقان نیست؟

No comments:

Post a Comment